در گزارشی در اواخر سال ۲۰۱۷؛

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد، پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال 2017، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تایید کرد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیشتر در گزارش‌های فصلی خود به شورای حکام آژانس نیز تایید کرده بود که ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش عمل کرده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی از تاسیسات در ایران ادامه داده‌اند، صد‌ها نمونه محیطی برداشته و فعالیت‌هایی را با پشتیبانی فناوری‌های پیشرفته از جمله جمع آوری اطلاعات و سامانه‌های فراوری به انجام رسانده‌اند.

در ادامه این گزارش سالانه آمده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره با دقت تحولات در برنامه هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره را زیر نظر داشته و آمانو، این برنامه را امسال یک موضوع مورد نگرانی جدی برشمرده است. آمانو پس از آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سوم سپتامبر در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از کره شمالی خواست به تعهداتش بر اساس قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد.

انتهای پیام/

تایید پایبندی ایران به برجام در گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
ایران همیشه پایبندبوده ، آمریکا پایبند نبوده .مرگبر امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶
ایران پایبندی شو ثابت کرد ولی امریکا چی!
آخرین اخبار