مطفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معادن افغانستان توسط مخالفین مسلح دولت تاراج می شوند

سخنگوی وزارت معدن افغانستان گفت: گروه های مسلح مخالف دولت معادن کشور را به صورت غیر اصولی استخراج و قاچاق می نمایند.

معادن افغانستان توسط مخالفین مسلح دولت تاراج می شود«عبدالقدیر مطفی»، سخنگوی وزارت معدن افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه های مسلح مخالف دولت معادن کشور را به صورت غیر اصولی استخراج و قاچاق می نمایند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در برخی مناطق پوشش امنیتی وجود ندارد و وقتی آن مناطق ناامن می شوند، سوء استفاده و تارج منابع معدنی اتفاق می افتد.

سخنگوی وزارت معدن و پطرولیم افغانستان افزود: به منظور جلوگیری از استخراج های غیر قانونی کمیته هایی موظف شده است تا مناطقی که استخراج غیر قانونی می شود را مشخص نمایند؛ پس از اینکه این ساحات مشخص شدند، در بخش امنیت آن، اقدامات صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: تاکنون دو هزار نقطه در وزارت معدن ثبت شده است و مخالفین مسلح سعی می کنند استخراج غیر قانونی را در آن مناطق انجام دهند.

عبدالقدیر مطفی درباره درآمد گروه های تروریستی از معادن افغانستان عنوان کرد: در خصوص درآمد گروه های تروریستی از معادن افغانستان کسی نمی تواند آمار دقیقی بدهد؛ اما این را باید پذیرفت که آنها معادن کشور را به صورت غیر اصولی استخراج و قاچاق می نمایند.

سخنگوی وزارت معدن افغانستان تاکید کرد: در آن مناطق جنگ جریان دارد و از طرف دیگر، پروسه استخراج یک پروسه دوامدار است و قبل از استخراج باید کارهای زیادی روی آن معدن انجام گیرد؛ لذا گروه های مسلح مخالف دولت استخراج غیر اصولی انجام می دهند.

وی بیان داشت: برای ما مهم این است که منابع کشور به صورت قانونی و منظم استخراج شود؛ تمام ثروت کشور باید به صورت عادلانه و منصفانه استخراج گردد زیرا این منابع تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد افغانستان دارند؛ لذا در مناطقی که ناامن می شوند و گروه های مسلح مخالف دولت سعی در استخراج غیر قانونی می کنند، نیروهای امنیتی افغانستان حتما اقدامات لازم را در آن مناطق انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار