برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در شرکت نفت بندرعباس

سومین همایش استانی پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،سومین همایش استانی پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد.

سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این مراسم گفت: هدف از برپایی همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و کارگری، توجه به آسیب‌های اجتماعی محیط کار و ارائه برنامه‌های پیشگیری است.

وی افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و افزایش مشارکت‌های مردمی، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد و حساس کردن مدیران به برنامه‌های پیشگیری از شیوع مواد مخدر از اهداف دیگراین همایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: به منظور کاهش معضل اعتیاد در جامعه کار و تولید با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح پنج ساله برنامه محور آموزشی کاج با هدف کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد کارگران استان اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس هم در این همایش با اشاره به اینکه نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه است گفت: افزایش بهره وری، حفظ و صیانت از سرمایه ملی و تاسیسات و کاهش حوادث از مهمترین دستاورد‌های پیشگیری و کاهش اعتیاد در بین نیرو‌های کار و صنعت است.

مهندس نامور افزود: با شناسایی مشکلات و تشویق افراد به کار گروهی، مشارکت‌های عمومی، بستر سازی فرهنگی، ورزش‌های همگانی و تشویق‌های به موقع می‌توان اعتیاد را در بین نیروی کار کاهش داد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: در سال‌های اخیر به علت حضور اجتماعی قشر‌های مختلف جامعه در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر، مصرف این مواد در جامعه ۸ دهم درصد کاهش یافته است.

سرهنگ شریفی افزود: یکی از عوامل مصرف مواد مخدر بین کارگران باور به افزایش توان و بازده کاری است که نیاز به آموزش و تغییر نگرش دارد.

در این همایش دو کارگاه آموزشی و نمایشگاهی با هدف آگاه سازی و معرفی معضلات و مشکلات حوزه مواد مخدر برای مدیران و تشکل‌های مردمی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ف

 همایش پیشگیری از اعتیاد در بندرعباس برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.