توسعه کشت زعفران در اراضی کشاورزی اردبیل

کشت محصول اقتصادی زعفران در اراضی ‏شهرستان اردبیل توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از توسعه کشت محصول اقتصادی زعفران در اراضی شهرستان اردبیل خبر داد.

وی گفت: کشت زعفران و سایر گیاهان دارویی در اراضی این شهرستان در حال توسعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ‏ بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به5 هکتار زعفران و بالغ بر 11 هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله نعناع فلفلی، نعناع سبز، سرخار گل و همیشه بهار در نقاط مختلف شهرستان کشت گردیده است.

آقازاده تصریح کرد: امسال نزدیک به 9 کیلوگرم زعفران خشک شده با کیفیت بالا و بیش از 293 تن انواع گیاهان دارویی(وزن تر) از مزارع این شهرستان تولید شده است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت : کشت زعفران از 5 سال پیش در این شهرستان رواج یافته و اغلب در قطعات کوچک کشت شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ‏افزود: کشت زعفران به دلیل نیاز آبی پایین و دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و نقش مهم آن در اشتغال‌زایی و درآمدزایی در سال‌های اخیر در اراضی شهرستان اردبیل در حال توسعه است و پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی سطوح کشت این محصول که با شرایط آب و هوایی  شهرستان سازگار  بوده افزایش یابد.

آقازاده گفت: مهمترین هدف از توسعه کشت زعفران تغییر الگوی کشت به دلیل نیاز آبی کمتر آن نسبت به سایر محصولات به‌خصوص کشت در مناطق کم آب است.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان از شرایط آب و هوایی مناسب جهت توسعه کشت زعفران و انواع مختلف گیاهان دارویی برخوردار می‌باشد،  امیدواریم با اجرای برنامه‌های ترویجی، سطح کشت این محصول و سایر گیاهان دارویی سال به سال افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ع

مهمترین هدف توسعه کشت زعفران تغییر الگوی کشت است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.