یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

قیمت جوجه یکروزه روند افزایشی به خود گرفت

رییس انجمن پرورش دهندگان گوشتی گفت: قیمت جوجه یکروزه به دنبال افزایش تقاضا برای جوجه ریزی شب عید، با نوساناتی روبرو خواهد بود.

 قیمت جوجه یکروزه روند افزایشی به خود گرفت/ بی ارتباطی آشفتگی بازار سایر کالاها بر مرغمحمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت نهاده ها اظهار کرد: در دو ماه اخیر، قیمت نهاده ها به طور متوسط  25 تا 30 درصد افزایش یافت که این امر در قیمت تمام شده تولید و زیان مرغداران تاثیر بسزایی دارد.

 به گفته وی؛ در شرایط کنونی نرخ هر کیلو ذرت خارجی درب مرغداری هزار و 150 و کنجاله سویا هزار و 900 تومان است.

 یوسفی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در روزهای اخیر تغییر چندانی نداشته است، تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 تومان، مرغ آماده به طبخ در عمده فروشی  6 هزار و 300 و غرفه های میدان میوه و تره بار 6 هزار و 750 تومان است.

 رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: در ماه های اخیر، ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها را 7 هزار و 800 تومان اعلام کرد که با وجود افزایش نرخ نهاده ها این قیمت منطقی نیست.

 وی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: طبق روال هر سال، قیمت جوجه یکروزه به دنبال افزایش تقاضا برای جوجه ریزی شب عید با نوساناتی روبرو است که امسال هم این امر از این قاعده مستثنی نیست.

 یوسفی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را هزار و 400 تومان اعلام کرد و افزود: افزایش قیمت هر قطعه جوجه یکروزه همانند ماه های گذشته به نرخ بالای 2 هزار تومان وجود دارد.

 رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درپاسخ به این سوال که آشفتگی سایر کالاها بر قیمت مرغ تاثیر دارد، گفت: با وجود آنکه، مردم از گرانی بسیاری از کالاها گلایه مند هستند، اما در روزهای اخیر نه تنها قیمت مرغ افزایشی نداشته، بلکه روند کاهشی به خود گرفته است که از مسئولان تنظیم بازار تقاضا داریم که نسبت به ساماندهی بازار نهاده ها و جلوگیری از زیان مرغداران اقدام کنند.

انتهای پیام/

افزایش سرسام آور  قیمت نهاده ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار