در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هدف از ساخت «محکومین» آگاهی بخشی مردم نسبت به جرایم مختلف بود

حسین قناعت گفت: پایه و اساس قصه «محکومین» به نوعی تلطیف شده فضای زندان و محکومیت‌هایی است که به حکم‌های جایگزین اشاره دارد.

حسین قناعت کارگردان مجموعه تلویزیونی «محکومین» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص محتوای داستانی این مجموعه تلویزیونی گفت: محتوا و پایه اصلی سریال محکومین براساس آشنا کردن و آگاهی بخشی مردم با جرایم مختلف است و اینکه نشان دهیم به شکل ساده‌تر هم می‌شود جلوی زندانی شدن آدم‌ها را گرفت. همچنین سعی شده شکل دیگری از قوه قضائیه را نشان دهیم که مهربان‌تر با مجرمین برخورد می‌کنند و اینکه در حکم‌های تعریف شده زندانی شدن آخرین راه نیست و حکم‌های جایگزین نیز وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیشترین نگاه ما به قصه آگاهی بخشی به مردم است، بیان کرد: نگاه و هدف ما به قصه «محکومین» و ساخت این مجموعه آگاه ساختن مردم است، نَه ترساندن آن‌ها از محیط زندان و حکم‌های قضائی.
 
قناعت افزود: پایه و اساس قصه ما به نوعی تلطیف فضای زندان و محکومیت‌هایی است که به حکم‌های جایگزین اشاره دارد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «کارگاه لطفی» با اشاره به اینکه برای این پروژه نیاز به تحقیقات بسیاری داشتیم، اظهارکرد: نگارش و پیدا کردن سوژه‌ها کار دشواری بود که برای کار‌های تحقیقاتی آن تا شیراز، فسا و حتی لب مرز هم رفتیم و سوژه‌هایی را پیدا کردیم که ظرفیت بالایی برای ساخت داشت. برای خود من هم رفتن به دادگاه‌ها و پرداختن به سوژه‌های مواد مخدر و ... تجربه عجیب و غریبی بود.

وی ادامه داد: مردم ما همیشه نگاهی که از قوه قضائیه دارند، متفاوت است، اما با نگارش و نگاهی که ما داشتیم، برای خود من تجربه خوبی بود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «امروز و فردا» با اشاره به اینکه سوژه‌های بسیاری برای کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: تداوم ساخت مجموعه «محکومین» و یا پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، همه بستگی به تصمیم تلویزیون و آقای بهروز مفید تهیه کننده دارد، چرا که سریال «محکومین» یک موضوع است با هزاران سوژه، که ظرفیت ساخت مجموعه‌ای ۱۰۰ قسمتی را دارد.

قناعت در پایان با اشاره به سختی‌های تهیه و تولید سریال «محکومین»، خاطرنشان کرد: هر قسمت از سریال «محکومین» به دلیل حجم بالای کاری که داشت به اندازه یک فیلم سینمایی و یا یک تله فیلم سختی داشت و زمان بَر بود. چرا که بخش‌هایی از نگارش و کارگردانی همزمان شده بود و این کار کارگردانی و نویسندگی را سخت‌تر می‌کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.