تجلیل از برترین‌های جشنواره غذایی منطقه ۷ کشور

از برترین‌های جشنواره غذای منطقه هفت کشور در گچساران تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   در جشنواره غذاهای محلی منطقه 7 کشور که در گچساران برگزار شد در بخش آشپز‌های برتر محمدرضا ذبیحی شیرازی، سید مهدی کوچک زاده، فاطمه صفایی و احسان ابریشمی از فارس، هاجر داور پناه، فروغ زابلی نژاد و شادی محمدی از کهگیلویه و بویراحمد، نگار مبینی دهکردی، ماندانا میرزا خانی و ثریا کریمی از چهارمحال بختیاری، نیما زندیان، نیلو مرادی و مهری فرازمند از لرستان به عنوان‌های برتر دست یافتند.

در بخش غرفه داری سید مجتبی حسینی، یوسف جعفری و سید میرزا کوچک زاده از فارس، سمیرا رحیمی نژاد از چهارمحال و بختیاری، ملک سهند و مریم خدارحمی از لرستان، شادی محمدی، اسماعیل توکلیان و فروغ زابلی نژاد از کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان افراد برتر معرفی شدند.

جایزه ویژه جشنواره نیز به عادل امینی مدیر مجتمع تفریحی رفاهی بنوشکه در گچساران و مجتبی جعفری مدیر مجتمع جهانگردی یاسوج رسید.

در جشنواره غذای ایرانی- فرهنگ ایرانی منطقه هفت کشور ۲۴ آشپز و سرآشپز انواع غذا، دسر، نوشیدنی و دمنوش ویژه استان خود را آماده و در معرض داوری قرار دادند.

داوران محلی و ملی پس از آماده شدن خوردنی‌ها در سه بخش پیش غذا، خوراک اصلی، دسر، دمنوش و نوشیدنی با چشیدن مواد غذایی افراد برتر را انتخاب کردند.

جشنواره منطقه‌ای "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با حضور نمایندگان چهار استان کشور روز‌های ششم تا هشتم دی در محل برگزاری نمایشگاه‌های شهر دوگنبدان برگزار شد.

در این جشنواره ۴۰ غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که از این تعداد غرفه‌ها ۱۵ مورد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

نخستین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از ۲۵ تا ۲۷ آذر ۹۵ در شیراز برگزار شد.

این جشنواره سراسری در هشت منطقه کشور برگزار می‌شود.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گچساران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.