سفیر روسیه در آمریکا خبر داد:

از سرگیری روابط میان پارلمانی روسیه و آمریکا

سفیر روسیه در آمریکا در جریان دیدار با یک مقام ارشد آمریکایی، از آغاز روابط میان پارلمانی دو کشور خبر داد.

از سرگیری روابط میان پارلمانی روسیه و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا، در جریان دیدار با «ران جانسون»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی از آغاز روابط میان پارلمانی روسیه و آمریکا خبر داد.

آنتونوف و جانسون در 21 دسامبر با یکدیگر دیدار و درباره ازسرگیری روابط پارلمانی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند. این نخستین دیدار سفیر روسیه با یک قانونگذار آمریکایی پس از انتصاب در سپتامبر سال 2017 است. او پیش از این، با نمایندگان دولت آمریکا ملاقات کرده بود.

آنتونوف درباره از سرگیری روابط میان پارلمانی مسکو و واشنگتن گفت:  ما در خصوص این لزوم (از سرگیری روابط میان پارلمانی) گفتگو کردیم. ولی تاکید می کنم که برای اجرای آن خواهش نخواهیم کرد و پیش‌قدم نمی شویم.

وی اظهار کرد برای دیدار با بسیاری از سناتورهای آمریکا پیام ارسال کرده که تاکنون یکی از آنها درخواست ملاقات را پذیرفته است.

آنتونوف همچنین از تصمیم مقامات آمریکایی برای تغییر نام یکی از خیابان های واشنگتن دی سی به نام «بوریس نمتسف»، سفیر اسبق روسیه  در آمریکا خبر داد.

همکاری میان پارلمانی بین آمریکا و روسیه در سال 2014 پس از اختلاف دو کشور در مورد بحران اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه در ماه مارس همان سال، متوقف شد. واشنگتن و متحدانش، مسکو را به دخالت در امور داخلی اوکراین و حق انحصاری بر شبه جزیره کریمه متهم کردند. کرملین همه اتهامات مربوط به دخالت در اوکراین را رد کرد و بارها اصرار داشت کریمه در نتیجه همه پرسی و تحت قوانین بین المللی به روسیه پیوسته است.

روابط تیره دو کشور پس از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 این کشور و تلاش مسکو برای پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه تشدید شد.  مسکو این اتهامات را «پوچ و بی اساس» نامید.

انتهای پیام/

 

روابط میان پارلمانی روسیه و آمریکا از سر گرفته می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار