سفیر عمان در ایران:

راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر - صحار راهگشای روابط تجاری ایران و عمان می‌شود

سفیر کشور عمان در ایران روز شنبه اعلام کرد: راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر - بندر صحار روابط تجاری ایران و عمان را افزایش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعود بسروانی در حاشیه آیین افتتاحیه خط کشتیرانی بندر خرمشهر - صحار عمان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر - صحار عمان بستری مناسب برای تعاون و همکاری‌های بیشتر اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایران و عمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این خط کشتیرانی آغاز مقدمه‌ای برای کار‌های تجاری است، گفت: کشور عمان تمایل زیادی برای راه اندازی خط کشتیرانی در دیگر بنادر ایران دارد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

بسروانی افزود: پیش بینی می‌شود با مشارکت یک شرکت هواپیمایی ایرانی و عمان خطوط هوایی برای حمل و نقل مسافرین نیز انجام شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این آیین در گفت و گو با خبرنگاران از افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و عمان خبر داد و گفت: حجم مبادلات تجاری با کشور عمان در سال ۹۲ به میزان ۱۴۸ میلیون دلار بوده و در سال گذشته این رقم به ۵۴۰ میلیون دلار رسید.

محسن ضرابی، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود حجم تجاری در چهار سال آینده به پنج میلیارد دلار برسد.

وی یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم برای افزایش مبادلات تجاری صادرات مجدد خط مستقیم کشتیرانی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه خط مستقیم کشتیرانی ما بین بندر خرمشهر بندر صحار از سوی دو شرکت بخش خصوصی ایران راه اندازی شد و در حال حاضر ثبت شرکت و اخذ روادید و اقامت در عمان به آسانی انجام می‌شود.

ضرابی افزود: علاوه بر این روابط بانکی تجار ایرانی از طریق بانک‌های ایران و عمان نیز برقرار است.

وی در ادامه گفت: بعد از خط کشتیرانی بندر خرمشهر - صحار، بندر چابهار - صحار و بندر بوشهر - صحار عمان در دستور کار اتاق مشترک ایران و عمان قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش خط دریایی بندرخرمشهر - صحار عمان توسط یک شرکت خصوصی ایرانی با پیگیری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، اتاق بازرگانی اهواز و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط راه اندازی شد.

با راه اندازی این خط دریایی، صادرات از بندرخرمشهر به کشور عمان آغاز شد.

فاصله از بندر خرمشهر تا بندر صحار عمان بیش از ۷۰۰ مایل دریایی است.

بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهمترین بنادر عمان در شمالی‌ترین نقطه این کشور، محور مواصلاتی و ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/پ

راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر - صحار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.