یونان به یکی از ۸ نظامی ترکیه پناهندگی داد

یونان به یکی از هشت نظامی ترکیه که پس از کودتای نافرجام این کشور به یونان پناه برده بودند، پناهندگی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، یک منبع قضایی یونان اعلام کرد یکی از هشت نظامی ترکیه که ژوئیه ۲۰۱۶ پس از کودتای نافرجام ترکیه به یونان پناه آورده بودند، از یونان پناهندگی گرفت.  

این نظامی دستیار خلبان بالگردی بود که این هشت نظامی ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶ با آن از ترکیه گریختند و در الکساندروپولیس- شهری در یونان در مرز ترکیه- فرود آمدند.  

این منبع اعلام کرد او شامگاه جمعه از نهاد مستقل پناهندگی یونان، پناهندگی گرفت.  

بنابر اعلام این منبع، براساس گزارش‌های گروه‌های مدافع حقوق بشر و شورای اروپا، این نهاد معتقد است ترکیه به طور مداوم از زمان کودتای نافرجام در این کشور حقوق بشر را نقض کرده است و این نظامی ترکیه چنانچه مسترد شود در خطر خواهد بود.  

علاوه بر این، قضات خاطر نشان کرده اند هیچ دلیلی وجود ندارد که این دستیار خلبان برای کودتا تلاش کرده باشد. او هنگامی که ترکیه را ترک کرد حتی نمی‌دانست مقصد نهایی بالگرد کجا خواهد بود. تصمیم گیری برای هفت نظامی دیگر قرار است در هفته‌های آینده صورت گیرد.  

دیوان عالی یونان در ماه ژانویه به رغم فشار‌های مداوم آنکارا، با استرداد این هشت نظامی به ترکیه مخالفت کرد.  

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی خود به آتن در ماه دسامبر بر این درخواست تأکید کرد و گفت: الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان یک روز پس از کودتای نافرجام ترکیه، استرداد این نظامیان را به او وعده داده بود.

 خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد پناه دادن یونان به این نظامی به روابط دوجانبه دو کشور و همکاری آن‌ها درباره مسائل منطقه‌ای ضربه خواهد زد.

انتهای پیام/

اعطای پناهندگی یونان به یک نظامی ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار