گابریل: اتخاذ گزینه نظامی برای حل بحران شبه‌جزیره کره جان انسان‌های زیادی را خواهد گرفت

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای هشدار داد اتخاذ گزینه نظامی برای حل بحران در شبه‌جزیره کره جان انسان‌های زیادی را می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری روسی تاس، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با یکی از نشریه‌های این کشور گفت اروپا باید به بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن علاقه‌مند باشد و حل مناقشه کره شمالی می‌تواند به این امر کمک کند.

او در این مصاحبه گفت: «ما در اروپا باید به بهبود روابط میان آمریکا و روسیه علاقه‌مند باشیم. تنها آمریکا و روسیه با کمک و حمایت چین می‌توانند از تکثیر تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنند. اگر روابط میان واشنگتن و مسکو به بدی سطح کنونی باشد، کشور‌های دیگر از این امر به نفع خود بهره‌برداری خواهند کرد. این به همین سبب است که تلاش‌های ما برای نزدیک کردن روس‌ها و آمریکایی‌ها دوباره اهمیت زیادی دارد.» ­

وزیر امور خارجه آلمان در این مصاحبه همچنین با اشاره به بحران میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ و تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره هشدار داد حل و فصل این مناقشه از طریق ابزار‌های نظامی «جان انسان‌های زیادی» را خواهد گرفت. 

با این حال او به جامعه جهانی درباره بی‌توجهی نسبت به مسئله کره شمالی نیز هشدار داد و گفت: اگر جامعه بین الملل صرفا نظاره گر فعالیت‌های کره شمالی باشد در این حالت «کشور‌های دیگر نیز راهی را خواهند رفت که کره شمالی رفته است.»

کره شمالی در تاریخ ۲۹ نوامبر موشک بالستیک بین قاره‌ای جدیدی به نام هواسونگ-۱۵ آزمایش کرد که پیونگ‌یانگ ادعا می‌کند قادر است هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد. در پی این آزمایش موشکی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت جامعه بین‌الملل باید اقدامات مضاعفی را علیه کره شمالی در پیش گیرد که ممنوع کردن حمل و نقل دریایی و انتقال کالا به کره شمالی و از مبدا این کشور در میان این اقدامات قرار دارد.

انتهای پیام/

هشدار گابریل درباره اتخاذ گزینه نظامی برای حل بحران شبه‌جزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار