افزایش 12.5 درصدی کشفیات در دهاقان

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان گفت: شهرستان دهاقان در سال جاری با افزایش 12.5 درصدی کشفیات از جمله مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره‌ای مواجه بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر قاسمیان عصر دیروز با حضور در جلسه مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز 9 دی، اظهار کرد:  هر سال شورای هماهنگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های سال را تدوین می‌کند و همه باید در راستای این سیاست‌ها پیش رویم.

 وی افزود: ما می‌خواهیم با قوت گرفتن کمیته‌ها به شرایط خوبی برسیم و خیلی از دستگاه‌ها فعال بوده و در زمینه‌های پیشگیری، درمان و خطرات اعتیاد تمرکز داشته‌اند.

فرماندار شهرستان دهاقان از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد برای نخستین بار در شهرستان دهاقان، اذعان کرد: در سال جاری برخی از فعالیت‌ها بهتر انجام شده که کمپ ترک اعتیاد برای نخستین بار در شهرستان دهاقان یکی از عملکردهای شایسته در این زمینه به شمار می‌رود.

وی از برگزاری جلسات آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد خبر داد و عنوان کرد: جلسات آموزشی متعددی در سطح شهرستان با حضور خانواده‌ها برگزار شده و در جلسه‌ای که با عنوان آسیب اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان برگزار شد 135 نفر از کارمندان آموزش و پرورش و 100 نفر از کارمندان دانشگاه حضور داشتند و از آگاهی‌های لازم و ضروری نسبت به مواد مخدر برخوردار شدند.   

همچنین در ادامه سیدعلی موسوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهاقان با حضور در این جلسه اظهار کرد: تا 10 روز آینده نخستین مجمع عمومی فراخوان خیرین در شهرستان دهاقان آغاز به کار می‌کند که از خیرین شهرستان و خارج از شهرستان هم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت و بازدید کامل از کمپ ترک اعتیاد دهاقان صورت گرفت، افزود: در ماه گذشته  سرکشی از مراکز ترک اعتیاد صورت گرفته و همه ملزومات آن‌ها بررسی و چک شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهاقان گفت: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده از کمپ ترک اعتیاد توزیع داروی رایج معتادان توسط دانشگاه علوم پزشکی، نگهداری دارو در گاو صندوق و مسائل بهداشتی به همراه کارشناسان بررسی و نظارت شد.

وی از پذیرش 80 نفر در کمپ ترک اعتیاد دهاقان خبر داد و اعلام کرد: در کمپ ترک اعتیاد شهرستان از تیرماه تاکنون 80 نفر پذیرش و 20 نفر ترخیص شده‌اند.

موسوی اجرای طرح محله محور را در پذیرش معتادان در کمپ موثر دانست و اذعان کرد: طرح محله محور با مشارکت اعضای شورای روستای مورد نظر اجرایی شد و در آذرماه 7 نفر پذیرش و به کمپ ترک اعتیاد اعزام شدند.

وی از پرداخت وام اشتغال به بهبود یافتگان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری 180 نفر از بهبود یافتگان برای دریافت وام اشتغال معرفی شدند که 5 نفر از آنان وام دریافت کردند.

اسماعیل پریشانی فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان نیز اظهار کرد: مواد مخدر همه جوامع را دستخوش تغییرات بسیاری کرده و تمام تلاش‌ها حول این محور مهم می‌چرخد و در کشور ما قسمت‌های مختلفی به این موضوع پرداخته‌اند.

وی افزود: انجمن‌های مردمی و نیروی انتظامی به همراهی بسیاری از دستگاه‌ها نقش بسزایی در مبارزه با مواد مخدر دارند و اگر بخواهیم پیشرفتی حاصل شود باید مقابله و تلاش بیشتری را ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان وضعیت کمپ ترک اعتیاد دهاقان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: در سرکشی و بازدید از کمپ ترک اعتیاد دوربین‌ مدار بسته و سایر اصول لازم رعایت شده بود و از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند.

وی از افزایش 12.5 درصدی کشفیات در دهاقان خبر داد و اذعان کرد: در 10 ماه اخیر با 12.5 افزایش کشفیات از جمله مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره‌ای مواجه بودیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه مبارزه با مواد مخدر در دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.