اشتغال ۵۶۷ نفر در شهرک پتروشیمی مکران چابهار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: هم اینک ۵۶۷ نفر در شهرک پتروشیمی مکران این شهرستان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالله امیریان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار اظهار داشت: از مجموع افراد شاغل در شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران ۳۵۵ نفر بومی و ۲۱۲ نفر غیر بومی هستند.

امیریان با بیان اینکه نیروی کار از نظر وزارت کار فردی است که با حقوق و مزایای قانون کار استخدام و دارای بیمه باشد، خاطرنشان کرد: کار ساعتی برای فرد اشتغال ثابت ایجاد نمی‌کند و نباید مدیران شهرک پتروشیمی در برخی بازدید‌های قشر‌های مختلف مردم، مسئولان محلی، استانی و کشوری آمار اشتغال به کار در این شرکت را ۲ برابر و حتی بیشتر عنوان کنند.

وی بیان کرد: هم اینک چهار ناحیه صنعتی، یک شهرک صنعتی و یک شهرک کارگاهی در چابهار وجود دارد که توانسته بخشی از مشکل بیکاری جوانان این منطقه را مرتفع کند.

وی افزود: در مجموع ۳۷ هزار و ۶۴۳ نفر نیروی انسانی در کارگاه‌های مختلف چابهار مشغول بکار هستند.

امیریان گفت: موقعیت راهبردی چابهار و اجرای پروژه‌های پتروشیمی، فولاد، معادن و صنایع مختلف می‌طلبد تا در زمینه آموزش و مهارت آموزی نیروی انسانی، دور‌های آموزشی ۶ ماهه تا یکساله در زمینه لوله کشی صنعتی، جوشکاری برق، جوشکاری لوله‌های گاز با فشار بالا، جوشکاری فولاد زنگ نزن، جوشکاری با گاز محافظ، بازرسی جوش، برق صنعتی و دوره plc برگزار شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای فعالیت شرکت‌های بزرگ نظیر فولاد و پتروشیمی اقدام و حرکتی برای آموزش نیروی انسانی ماهر انجام نشده است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های بزرگ و کوچک برای تربیت، مهارت آموزی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: بر اساس نیاز بازار کار باید در هر منطقه به نیروی انسانی آموزش داده شود تا برای انجام کوچکترین کاری نیرو با هزینه‌های بالا از دیگر مناطق منتقل و جذب نشود.

انتهای پیام/ع

اشتغالزایی در شهرک پتروشیمی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار