نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران؛

بایدنقش علماوروحانیون درراستای حفظ دستاوردها مشخص شود

حجت الاسلام سعیدی گفت:دولت بایدبه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه توجه کندواین به معنای دولتی شدن حوزه‌های علمیه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام علی سعیدی, نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران،شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج شود چرا که همین فرهنگ است که ما را از بسیاری توطئه‌ها در امان نگه داشته است.

وی تصریح کرد: رسالت روحانیون در گذشته با روحانیونی که امروز هستند تفاوت‌هایی دارد چرا که امروز مصداق‌ها نیز تغییر کرده است و متغیرهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی متفاوت می‌تواند تکلیف افراد را نیز تغییر دهد؛ متغیرها بسیار گسترده‌اند و روحانیون به عنوان نخستین گروه تأثیرگذار جامعه و ادامه دهنده راه اولیاء باید به این متغیرها توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیون در تحولات اجتماعی و فرهنگی کشور نقش داشتند، افزود: این علما بودند که در دوران غیبت امام زمان(عج) از دین و شریعت پاسداری کرده و با ظلم، ستم و اندیشه‌های انحرافی به مبارزه پرداختند.

وی با بیان اینکه حاکمان مختلف در دوره‌های متفاوت به دنبال سوء استفاده از علما بودند اما آن‌ها اجازه کوچک‌ترین سوءاستفاده را به هیچ‌کس ندادند، گفت: شرایطی که روحانیون امروز دارند بسیار متفاوت است و تغییر در ماهیت حکومت رخ داده است.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: امروز صحنه مبارزه نیز تغییر یافته است و جریان‌های خارجی و داخلی قد علم کرده‌اند که باید با آن‌ها مبارزه نماییم.

وی در ادامه سخنان خود انقلابی‌گری را به معنای شناسایی متغیرها و موضع‌گیری بر اساس شرایط تعریف کرد و افزود: اکنون نظام قانون‌گذاری تغییر کرده و قانون‌گذاری غیر دینی بر اساس مبانی کشورهای غربی جای خود را به قانون‌گذاری دینی داده است؛ نمی‌توان در دوره بعد از انقلاب نسبت به بی‌توجهی به دین ساکت بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: قوه مجریه امروزه باید در خدمت ولی فقیه باشد و قوه مقننه باید در خدمت نظام دینی قرار بگیرد و ساز مخالف نزند؛ محور نظام اسلامی ولی فقیه است در حالی که برخی از دولت‌مردان روش دیگری دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادله جهانی را تغییر داده و مدل جدیدی را ارائه کرده است که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، افزود: ارائه مدل نظام دینی از دستاوردهای انقلاب است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه باید نقش علما و روحانیون در راستای حفظ دستاوردها مشخص شود، تصریح کرد: وقتی دو هزار میلیارد تومان برای فلان وزارتخانه و هزار میلیارد برای وزارتخانه دیگری هزینه می‌شود آیا نباید برای حوزه نیز هزینه شود؛ همان‌گونه که دولت به آموزش و پرورش و درمان توجه می‌کند باید به ساخت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه نیز توجه کند و این به معنای دولتی شدن حوزه‌های علمیه نیست.

وی با اشاره به اینکه رسیدن اسلام به جایگاه‌های برتر در جهان از معجزات انقلاب اسلامی است و می‌تواند تمدن غرب را تهدید کند، عنوان کرد: اسلام وهابی و شیعه افراطی از توطئه‌های دشمن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به جریان فتنه اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸ شاهد دو تفکر مدرنیته اسلامی و سکولاریسم با یکدیگر بودیم که مقابل تمدن اسلامی مبتنی بر گفتمان علوی قرار داشتند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی نیز افزود: اکنون مدارک و اسناد حدود سه هزار و ۹۰۰ روحانی شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ح

ایجاداسلام وهابی وشیعه افراطی ازتوطئه‌های دشمن است/نمی‌توان نسبت به بی‌توجهی به دین ساکت بود/جمع‌آوری اسناد ۳ هزار و ۹۰۰ شهید روحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.