روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به‌زراعی به چایکاران

رئیس سازمان چای گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور به‌زراعی باغات و نوسازی کارخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

سطح باغات تولید چای ارگانیک به 100 هکتار رسید/ خبر خوش برای چایکارانمحمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  از پرداخت 80 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تاکنون 163 میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز و مابقی در صورت تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شد، افزود: امسال 30 میلیارد تومان تسهیلات به منظور به‌زراعی باغات و نوسازی کارخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

به گفته روزبهان؛ تاکنون 8 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به چایکاران پرداخت شده است.

تجهیز 700 هزار هکتار باغات چای به سیستم های نوین آبیاری

رئیس سازمان چای در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت مکانیزاسیون باغات چای بیان کرد: در شرایط کنونی 15 درصد باغات  با دستگاه برگ چین و هرس چین به صورت مکانیزه محصول خود را برداشت میکنند، به طوریکه در چند سال اخیر با در اختیار گذاشتن این ماشین آلات به صورت یارانه ای در اختیار چایکاران توانستیم، ضریب مکانیزاسیون را از 5 به 15 درصد برسانیم.

وی با اشاره به آخرین اقدامات سازمان درباره توسعه آبیاری تحت فشار افزود: سال گذشته با تجهیز 200 تا 300 هزار هکتار از باغات به آبیاری تحت فشار توانستیم، حدود 700 هزار هکتار از باغات چای را به سیستم های نوین آبیاری مجهز کنیم.

روزبهان بیان کرد:  تا پایان سال 1400 در نظر داریم که میزان آبیاری تحت فشار در باغات را به 3 هزار هکتار برسانیم.

این مقام مسئول افزایش کیفیت چای تولیدی را امری مهم دانست و گفت: افزایش تولید برگ سبز چای و توسعه ضریب مکانیزاسیون باغ ها از اولویت های کاری سازمان به شمار می رود، بنابراین در نظر داریم که تا پنج سال آینده در قالب یک برنامه افزایش ضریب مکانیزاسیون باغ‌ها را به 28 درصد ارتقا دهیم.

افزایش تولید چای ارگانیک در دستور کار سازمان قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید چای ارگانیک از برنامه آینده سازمان به شمار می رود، تاکید کرد: امسال سطح باغ های  تولید چای صد در صد ارگانیک، بدون استفاده از سم و کود  از 10 هکتار سال 92 به 100 هکتار افزایش یافته است.

روزبهان در خاتمه یادآور شد:  با توجه به افزایش تقاضا برای تولید محصولات ارگانیک، سازمان در نظر دارد که تولید چای ارگانیک را به 500 هکتار برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار