یوسف‌نژاد در نشست خبری:

تصمیمات کمیسیون تلفیق بودجه 97 آسیبی به قشر کم درآمد وارد نخواهد کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت:تصمیم ما به‌گونه‌ای خواهد بود که نفع و مصلحت مردم مدنظر باشد و به قشر کم درآمد آسیبی وارد نشود.

برخی نمایندگان با مسئله هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 مخالفت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در نشست خبری امروز به تشریح جزئیات جلسه صبح امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار کرد: در جلسه صبح امروز کلیات بودجه ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و طبق آیین‌نامه کمیسیون، آقای نوبخت و ۱۶ نفر از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در ادامه نماینده مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی نیز مواردی را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: عمده مسائلی که مخالفان مطرح می‌کردند، توجه به واقعیت‌های جامعه مثل اشتغال، بیکاری، تولید، صندوق‌های بازنشستگی، یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی و توجه به بازنشستگان بود و موافقان هم مواردی مثل انضباط مالی در بودجه ۹۷، شفافیت بودجه، تمرکززدایی، صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضرور، واقعی شدن منابع و مصارف، کاهش ۲۰۰ ردیف بودجه‌ای، کاهش اعتبارات متفرقه، استفاده از بازار سرمایه و بخش خصوصی، اشتغال، تولید، توجه به محیط زیست، آلودگی هوا، حمل و نقل ریلی و بافت فرسوده را مطرح کردند.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: نهایتا پس از ۱۲ ساعت بحث و بررسی، کلیات بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و کمیسیون از بعدازظهر وارد بررسی جزئیات در بخش درآمدی خواهد شد و طبق روال پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی و اعضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای هر تبصره و ردیف رای‌گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بررسی جزئیات بودجه در این کمیسیون دو تا سه هفته به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: آنچه در نقطه نظرات نمایندگان و دولت مطرح شد، دغدغه‌هایی بود که نسبت به منابع محدود در اختیار دولت و مسائل و واقعیت‌هایی مثل تولید، اشتغال و بیکاری فارغ‌التحصیلان وجود دارد. همچنین تخصیص منابع برای نیاز‌های هزینه‌ای یا حتی عمرانی از مسائل مهم مورد توجه دولت و مجلس است. ما ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره داریم در حالیکه فقط ۶۰ هزار میلیارد تومان پول برای این پروژه‌ها وجود دارد، اما اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون تلفیق پس از شنیدن نقطه نظرات دولت و نمایندگان، بهترین تصمیم را برای موثرترین تخصیص منبع به یک پروژه اتخاذ می‌کنند. قطعا هر تصمیمی از سوی کمیسیون تلفیق در جهت منافع اقشار مختلف خصوصا افراد درآمد خواهد بود و اعضای کمیسیون برای هر یک ریال درآمدی که دولت قرار است داشته باشد با دقت، ظرافت و بر اساس منطق تصمیم‌گیری خواهند کرد. همچنین بحث هزینه‌کرد درآمد‌ها هم با دقت و بر مبنای تصمیم جمعی به گونه‌ای خواهد بود که به رفاه عمومی، منافع عمومی و مصلحت مردم بینجامد.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: ما از هر تصمیم احساسی، منطقه‌ای و بخشی باید خودداری کنیم و توجه کنیم که نمایندگان ملت هستیم و تلاش کنیم تصمیمات‌مان به گونه‌ای باشد که اقشار کم درآمد و متوسط آسیب نبینند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ با اشاره به پیش‌بینی درآمد ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه ۹۷، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این درآمد بر اساس مالیات و شناخت پایه‌های مالیاتی جدید مخصوصا از کسانی که فرار مالیاتی دارند یا مالیات نمی‌پردازند اخذ شود. هدف و انگیزه این است که فشار بر قشر متوسط و کم درآمد کمتر شود. دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسان مراکز علمی، اقتصاددانان و حتی نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که جامعه در بعد اشتغال و تولید دارد مدنظر کمیسیون تلفیق خواهد بود و امیدواریم مناسب‌ترین و واقع‌بینانه‌ترین تصمیمات به صورت حکم پیشنهادی کمیسیون تلفیق به صحن علنی ارائه شود.

وی در پایان با بیان اینکه مسائلی مثل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و فشار بر جامعه جزو نگرانی‌ها و دغدغه‌های دلسوزان مردم و نمایندگان خواهد بود، تاکید کرد: تصمیم ما به گونه‌ای خواهد بود که نفع و سود مردم و مصلحت آنان مدنظر باشد و به قشر کم درآمد آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
یارانه هارو افزایش بدهید
آخرین اخبار