مرادی: تمرینات انفرادی رستمی نیاز به بازنگری دارد

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: از تجربه تلخی که در آمریکا برای رستمی پیش آمد باید درس عبرت بگیریم و این مسئله از طرف فدراسیون، برخواه و خود او نیاز به بازنگری دارد.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران درباره اینکه آیا با انتخاب برخواه،کیانوش رستمی همچنان تنها تمرین می کند یا خیر،گفت: کیانوش رستمی وزنه بردار حرفه ای است و ما باید هر چه بیشتر از توانمندی های او در بدنه تیم ملی وزنه برداری استفاده کنیم.درست است کیانوش در رقابت های جهانی از دور مسابقات کنار رفت اما با این وجود نمی توان تمام افتخارات گذشته او را نادیده گرفت. او به صورت فردی ثابت کرده که می تواند موفق باشد. حالا باید در مورد تجربه تلخی هم که در‌ آمریکا برای او پیش آمد باید درس عبرت بگیریم.این مسئله از طرف فدراسیون،برخواه و خود کیانوش رستمی نیاز به بازنگری دارد و ان شاالله در‌ آینده ای نزدیک پیگیری های لازم را به عمل می آوریم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد انتخاب محسن بیرانوند به عنوان دبیر فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: با توجه به اینکه غلامرضا سیاهپور دبیر فدراسیون کارمند بنیاد شهید بود و مسئولیت جدیدی را در آنجا به او واگذار کرده بودند و زمانی که از این موضوع آگاهی پیدا کردیم از او حمایت کردیم. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای جانشینی سیاهپور گزینه های متعددی را مطالعه کنیم و در نهایت امر تصمیم گرفتیم محسن بیرانوند را به عنوان دبیر جدید فدراسیون انتخاب کنیم.

 

او ادامه داد:در بحث اجرایی هم او مسئول کمیته آموزش و مربیان ما بوده و در امر ستادی بسیار خوب انجام وظیفه کرده و براساس همین عوامل تصمیم گرفتیم او را به عنوان دبیر جدید فدراسیون انتخاب کنیم روز دوشنبه هم مراسم تودیع و معارفه او را برگزار می کنیم.با توجه به اینکه محمد حسین برخواه در سال های اخیر در رده های سنی مختلف نتایج خوبی را بدست آورده بود مسئولان شورای عالی فنی وزنه برداری پیشنهاد کردند تا برخواه جانشین بیرانوند شود که ما با این امر موافقت کردیم.قرار شده فردا جلسه شورای عالی فنی وزنه برداری برگزار شود و انشاالله در این جلسه نظر مشورتی اعضا را جلب می کنیم و حضور او را به عنوان سرمربی جدید نهایی می کنیم .همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا چند روز دیگر در کمیته های مختلف فدراسیون از جمله کمیته پزشکی،کمیته مربیان و‌ آموزش تغییر و تحولاتی ایجاد کنیم.

سلیمی از تصمیمش برای خداحافظی منصرف شد

او درمورد وضعیت بهداد سلیمی هم گفت: بهداد از سرمایه‌های ملی ما است و با توجه به صحبت‌هایی که با او داشتیم از تصمیمش برای خداحافظی منصرف شد و از سال آینده به میادین باز می گردد.

رستمی نیازی به عمل جراحی ندارد

مرادی درمورد اینکه آیا کیانوش نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر،گفت:پس از انجام معایناتی که از سوی دکتر کیهانی و رازی روی زانوی کیانوش رستمی صورت گرفت مشخص شد که او نیازی به عمل جراحی ندارد. کار ویژه ای بر روی زانوی او انجام شده که خوشبختانه تاکنون رضایت بخش بوده است.همچنین برخی وزنه برداران از جمله علی هاشمی و علیرضا سلیمانی با توجه به اینکه تا سال‌ آینده مسابقه خاصی برگزار نمی شود  و اکنون در دوران ریکاوری قراردارند، تصمیم گرفتند زیر نظر دکتر باقری و فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیر مصدومیت شان باشند.

او در مورد جوایز رقابت های جام فجر هم گفت:با توجه به اینکه مسابقات جام فجر با استقبال خوبی از سوی کشورهای مختلف روبرو شده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم مبلغ جوایز مسابقات را بیشتر از دوره های گذشته کنیم.

مرادی در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: تا چند روز آینده تیم های جوانان و نوجوانان اردوهای خود را در استان های خراسان شمالی و تهران برپا خواهند کرد. زیرا اوایل سال آینده قرار است رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کشور ازبکستان برگزار شود.همچنین باید عنوان کنم ما در بحث نوجوانان و جوانان هم توانستیم 2سهمیه المپیک را بدست‌آوریم و امیدوارم که آن 2وزنه بردار بتوانند نتایج خوبی را در کشور آرژانتین برای کشور عزیزمان کسب کنند.

مرادی درباره دیدار وزنه بردار با رئیس مجلس اظهار کرد: واقعا جا دارد از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و فراکسیون تربیت بدنی مجلس که همواره ورزشکاران ما را مورد حمایت قرار دهند سپاسگزاری کنیم.در ضمن هنگامی که مقام نخست جهان را برای اولین بار بدست‌آوردیم اولین پیام هایی که برای ما ارسال شد از طرف نمایندگان مجلس و شخص علی لاریجانی بود که باعث شد شیرینی قهرمانی وزنه برداران ما در آمریکا 2چندان شود.البته پیگیری های مداوم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان باعث شد تا بتوانیم به دیدار رئیس مجلس برویم و همین موجب شد تا روحیه وزنه برداران ما بیشتر از قبل شود. ان شاالله در آینده موفقیت های ورزشکاران ما در رقابت های برون مرزی همچنان تداوم داشته باشد.

خط قرمز ما در وزنه برداری دوپینگ است

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان صحبت هایش تصریح کرد: تمام وزنه برداران ما در رده های سنی مختلف که می خواهند در رقابت های برون مرزی شرکت کنند باید تست دوپینگ بدهند. حتی ما به آنها اعلام کرده ایم احتمال گرفتن تست دوپینگ از آنها در منازل شان وجود دارد و به فدراسیون جهانی هم اعلام کردیم هر زمان خواستند برای گرفتن تست دوپینگ بیایند.خط قرمز ما دوپینگ است و باید به این موضوع توجه داشته باشند که شعار اصلی ورزش ما حضور ورزشکاران به صورت پاک در رقابت های مختلف است. در بخش بانوان هم در بهمن ماه یک رکورد گیری از آنها به عمل می آوریم تا بتوانیم از استعدادهای نهفته آنها که نزدیک به 2سال می شود در حال تمرین کردن هستند به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. خوشبختانه وزنه برداران خوبی در تمام سراسر کشور به ما معرفی شده اند و شک ندارم که آنها می توانند در سالیان آینده حرف های زیادی را برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.