زنان نابینایی که با سرانگشتانشان، ابتلا به سرطان را تشخیص می‌دهند!

خبرگزاری فرانسه در مطلبی به معرفی زنان نابینایی پرداخت که با قدرت سرانگشتانشان، سرطان را در مراحل اولیه بروز بیماری، تشخیص می‌دهند.

زنان نابینایی که با قدرت سرانگشتانشان سرطان را تشخیص می دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سرطان، بیماری قرن بیستم است که سالیانه انسان های زیادی را در گوشه و کنار جهان به کام مرگ می کشاند.

تشخیص سرطان معمولا با آزمایش های پیشرفته پزشکی ممکن است؛ اما کمتر درباره زنان نابینایی شنیده ایم که با نوک انگشتان خود قادر به ردیابی سلول های سرطانی هستند.

«لیدی گارسیا»، یکی از بانوان نابینای کلمبیایی است که با نوک انگشتانش می تواند سرطان را تشخیص دهد!

در سال 2011، گارسیا یک روز صبح از  خواب بیدار می شود و متوجه می شود که دیگر نمی تواند ببیند. چنین اتفاقی برای «فرانچسکا پاپامیجا» یک زن دیگر کلمبیایی نیز رخ داد. آنچه میان هر دو زن مشترک بود، افزایش قدرت لامسه آنها بود. قدرت بینایی آنها به طور کامل به نوک انگشتان آنها منتقل شده بود. آنها با لمس بدن، حتی سرطان را در ابتدایی ترین مرحله تشخیص می دادند!

پس از آنکه لیدی و فرانچسکا از توانایی خود آگاه شدند، تحت آموزش های ویژه تشخیص سرطان سینه قرار گرفتند. در این آموزش ها آنها یاد گرفتند تومورهای سرطان سینه از چه نقاطی رشد می کنند. در حال حاضر آنها با قدرت سرانگشتانشان، روزانه ده ها زن را معاینه و آنها را از احتمال ابتلا به سرطان آگاه می ‌کنند. این دو زن تاکنون ابتلا به سرطان را در 900 زن، به درستی تشخیص داده اند.

سالیانه بیش از 2 هزار زن در کلمبیا به دلیل ابتلا به سرطان سینه جان خود را از دست می دهند.

«فرانک هافمن»، پزشک آلمانی حدود 10 سال پیش از احتمال ارتقای قدرت سایر حس های انسان در پی بروز نابینایی خبر داد. وی اعلام کرد نابینایان بیش از سایر افراد قادر به شناسایی برجستگی های بسیار ریز و توده های لمس نشدنی سلول های سرطانی هستند.

در حال حاضر، 5 زن 25 تا 35 سال نابینا در جهان وجود دارد که قادر هستند با قدرت سرانگشتان خود سرطان پستان و هرگونه توده و کیست را در مراحل ابتدایی تشخیص دهند.

انتهای پیام/

قدرت جادوئی زنان نابینای کلمبیایی در تشخیص سرطان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار