حسامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

عوامل بروز آرتروز گردن چیست؟

یک فیزیوتراپ در خصوص عوامل بروز آرتروز گردن در افراد توضیحاتی داد.

عوامل بروز آرتروز گردن در افراد چیست؟مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپیست در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اگر مفاصل اعضای بدن دچار مشکل شود در طول مدت باعث بروز عارضه آرتروز در آن ها می‌شود.

وی عنوان کرد: هنگامی که به مفاصل و دیسک‌های گردن بر اثر فعالیت‌های روزمره فشار بیش از حد وارد شود این امر منجر به بروز آرتروز می‌شود، به طوری که بر اثر کج کردن گردن به مدت طولانی و بیش از حد استاندارد این امر باعث بروز خوردگی مفاصل و در نهایت بروز آرتروز می‌شود.

قوس بیش از اندازه گردن سبب بروز آرتروز می‌شود

این فیزیوتراپ با بیان اینکه ایجاد قوس بیش از حد باعث فشار به دیسک گردن و مفاصل این عضو می‌‌شود، افزود: عارضه و آرتروز یک بیماری جدا از دیسک گردن بوده و هنگامی که فرد در هنگام صبح دچار خشکی عضلات می شود، این عوامل نشان‌دهنده بروز آرتروز گردن است.

ادیب حسامی عنوان کرد: دیسک گردن مانند آرتروز بر اثر التهاب عضلات به وجود می‌آید که درمان آن استفاده از داروهای ضد التهابی و کشش عضلات گردن است.

وی یادآور شد: جلو آمدن بیش از اندازه سر به روی شکم و حتی عوامل شایعی مانند استفاده بیش از حد از تبلت و تلفن همراه می‌تواند باعث بروز آرتروز گردن در افراد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.