مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان :

۴۴۰ مددجوی تحت حمایت عازم سفر زیارتی شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به اعزام ۴۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس، گفت: هزینه این اعزام توسط خیران استان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جاسم محمدی فارسانی، با اشاره به طرح شوق زیارت گفت: طرح شوق زیارت مختص افرادی است که برای اولین بار به زیارت امام رضا (ع) نائل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران هزینه اعزام ۴۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس را پرداخت نموده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان با بیان اینکه هزینه این افراد بالغ بر دو میلیارد ریال بوده است، بیان داشت: این هزینه توسط خیران در قالب طرح شوق زیارت تامین شده است.

محمدی فارسانی تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۶ نفر از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار، جوانان، نوجوانان با اولویت مناطق محروم و بافت‌های حاشیه‌نشین در سال جاری به مشهد مقدس، قم و جمکران با هزینه‌ای بالغ‌بر چهار میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال اعزام شدند.

وی افزود: در همین راستا همچنین طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار به کربلای معلی و عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان هدف از برگزاری اردو‌های زیارتی را در درجه اول تعمیق باور‌های دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی، آموزش و ایجاد شورونشاط اجتماعی در بین مددجویان دانست و افزود: علاوه بر زیارت قبور اهل‌بیت (ع)، آموزش اجتماعی شامل احکام، اخلاق، فرهنگ کار و تلاش، ارائه مشاوره‌های تربیتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این اردو‌ها است.

محمدی فارسانی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت سفر اولی باهمت خیران و کمک‌های مردمی به مشهد مقدس اعزام شوند.

وی در خصوص اردو‌های یک‌روزه آموزشی تفریحی نیز گفت: اردو‌های یک‌روزه آموزشی تفریحی در اماکن مقدس و طبیعت استان به‌عنوان یک رویکرد اجتماعی در ایام فراغت دانش‌آموزان در سراسر استان به تعداد ۸۵۰ نفر اجرا شده است.

انتهای پیام/د

مشارکت ۲۰۰ میلیون تومانی خیران لرستانی در طرح شوق زیارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار