آقا زاده استاندار مرکزی خبر داد؛

مشاهده رد پای آمریکایی‌ها در تظاهرات شنبه شب اراک

استاندار استان مرکزی از مشاهده رد پای آمریکایی‌ها در تظاهرات شنبه شب اراک خبر داد.

آقازاده استاندار استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در اعتراضات شب گذشته با تدابیر امنیتی که صورت گرفت عده‌ای دستگیر شدند که بر اساس بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد از طریق شبکه‌های خارجی توسط آمریکایی‌ها حمایت می‌شدندو اگر در پی این اعتراضات کمی جلوتر برویم، بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران چهره واقعی خود را نشان خواهند داد.

آقازاده افزود: شب گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را که در تخریب‌ها شرکت کردند دستگیر کردیم و فکر می‌کنیم که ظرف چند روز آینده با اطلاعاتی که به دست می‌آوریم و بررسی دوربین‌های مدار بسته اماکنی که مورد تعرض قرار گرفت تعداد بیشتری از مهاجمان شناسایی و دستگیر شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه گروه مهاجم با حمله به اماکن عمومی و حمله به مامورین انتظامی حدود ۱۲ نفر از نیرو‌های انتظامی استان را مضروب کردند که دو نفر از این ماموران با چاقو مجروح شدند که متاسفانه ریه یکی از این افسران پاره شده و الان در بخش‌ای سی یو بیمارستان بستری است و حتما با کسانی که به صورت غیرقانونی و به صورتی بسیار خشن این حرکات را انجام داده اند برخورد خواهد شد.

خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند

استاندار ضمن اینکه از خانواده‌ها خواست در این رابطه هوشمندی خود را حفظ کنند و با مراقبت از فرزندان خود اجازه ندهند عده‌ای متجاوز با افکار و احساسات پاک این فرزندان بازی کنند تصریح کرد: برخی از اغتشاش گرانی را که دستگیر کردیم، سوابق شرارت و سوابق جرائم اجتماعی زیادی دارند.

استاندار ادامه داد: مردم نباید گول عده‌ای را که می‌خواهند به ظاهر و به نام دفاع از محرومین به آشوب‌ها دامن بزنند بخورند و اجازه ندهند وحدت ملی را زیر سوال ببرند.

وی ضمن دعوت مردم به آرامش بیان کرد: اگر عده‌ای می خواهند اعتراض کنند باید اعتراضشان با گرفتن مجوز از سوی مقام مربوطه و طبق قانون باشدو با هرگونه تجمع غیرقانونی به شدت برخورد می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه حوادث تلخ غروب شنبه در شهر اراک متاسفانه کام خیلی از شیفتگان ایران اسلامی و مردم خوب شهر اراک را تلخ کرد گفت: شب گذشته عده‌ای به ظاهر به نام اعتراض به گرانی‌ها آمدند و اموال عمومی شهر را تخریب کردند و ما هم در شورای تامین با وجود اینکه می‌توانستیم برخورد بکنیم گفتیم برای بار اول مدارا بکنیم چرا که ممکن است در بین آنان مردمی باشند که می‌خواستند اعتراض خود را به آرامی نشان دهند ما با افرادی که با صداقت آمدند سعی کردیم کمترین برخورد را از نظر قهری داشته باشیم.

وی اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی کشور کرد و اضافه کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور باید ظرفیت‌های اقتصادی کشور را افزایش داد تا بتوانیم در بازار کنونی رونق تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام / ج

صحبت های استاندار استان مرکزی درباره اغتشاشات اراک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.