اردوغان: آمریکا تنها زمانی از دموکراسی دفاع می‌کند که به نفعش باشد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکایی‌ها تنها زمانی از دموکراسی و حاکمیت قانون دفاع می‌کنند که به نفع شان باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد آمریکایی‌ها دیگر از سازمان ملل متحد حمایت نمی‌کنند. پس کجاست آن اعتقاد شما به دموکراسی؟ معلوم است شما تنها زمانی از دموکراسی حمایت می‌کنید که در راستای منافع تان باشد. شما تحولاتی را که با خواست شما همخوانی نداشته باشد، رها می‌کنید.  

اردوغان این سخنان را در ششمین کنگره عادی حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم بر ترکیه، در یکی استان‌های غرب ترکیه بیان کرد.

او افزود آمریکایی‌ها می‌گویند که از سازمان ملل متحد حمایت نمی‌کنند. پس چرا دم از دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون می‌زنید. آیا این گونه نیست که شما فقط زمانی از دموکراسی دفاع می‌کنید که به نفع تان باشد.  

او افزود ترکیه به درستی موضع خود درباره قدس، ایمان دارد و در مبارزه اش برای حمایت از این شهر نیز به موفقیت رسیده است.  

او درباره تهدیداتی که امنیت ترکیه را تهدید می‌کند نیز گفت: هنگامی که گستره تهدیداتی را که اطراف ما را گرفته اند، می‌بینیم می‌گوییم که این قابل تحسین است. زیرا این نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه از ما می‌ترسند. اردوغان افزود تهدیدات امنیتی هرچقدر هم که بزرگ باشند ما دست از مبارزه علیه آن‌ها بر نمی‌داریم.

رئیس جمهور ترکیه افزود هر چه ترکیه بیشتر توسعه یابد تهدیداتی که اطراف ما هستند نیز بزرگتر خواهد شد. همانطور که می‌گویند بزرگان با توفان‌های بزرگ مواجه می‌شوند. ما نیز با تهدیدات بزرگ مبارزه می‌کنیم و در این مسیر هرگز تحقیر را نپذیرفته‌ایم و نخواهیم پذیرفت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار