لیونی: مصوبه حزب لیکود درباره کرانه باختری هرگز اجرا نخواهد شد

وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد تصمیم غیرقانونی حزب لیکود مبنی بر ضمیمه شدن کرانه باختری به فلسطین اشغالی هرگز اجرایی نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تزیپی لیونی، عضو کنست و وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب از تصمیم شورای مرکزی حزب لیکود -به ریاست نتانیاهو- که اعضای آن با اجماع با ضمیمه شدن کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی موافقت کردند، به شدت انتقاد کرد.

او اعلام کرد مصوبه حزب لیکود مبنی بر ضمیمه شدن کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی هرگز اجرا نخواهد شد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، به خوبی این حقیقت را می‌داند.

وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی گفت: «وزیران لیکود در کابینه علیه تصمیم شورای مرکزی این حزب در کنست رای خواهند داد؛ آنان در کنست با زبان عبری برای الحاق کرانه باختری رود اردن به اسرائیل سخن می‌گویند و تلاش می‌کنند با زبان انگلیسی به این تصمیم رای منفی بدهند.»

لیونی این تصمیم حزب لیکود را در تضاد با منافع رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نتانیاهو به خوبی آن را می‌داند. نتانیاهو دیشب هنگام رای‌گیری بیم داشت در جلسه حضور یاید و حقیقت را به اعضای شورای مرکزی این حزب بگوید.

او خاطرنشان کرد این تصمیم هرگز اجرا نخواهد شد و مصلحت رژیم صهیونیستی در جدایی از میلیون‌ها فلسطینی است.

شایان ذکر است، ساعاتی پیش ۱۵۰۰ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب لیکود به اتفاق آراء به اعمال سیطره غیرقانونی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری رود اردن و منطقه الاغوار رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

انتقاد لیونی تصمیم اشغالگرانه حزب نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار