آغاز تربیت حافظان قرآن کریم در همدان

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از تربیت 8 هزار حافظ قرآن در همدان خبر داد.

آغاز تربیت حافظان قرآن کریم در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجتبی جمالی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور، برنامه تربیت حافظان قرآن کریم را از 5 سال پیش آغاز کرده و تا امسال ادامه داده است.

وی افزود: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز کلاس‌هایی را به منظور تحقق این هدف در استان دایر کرده و با برپایی دوره‌های آموزشی در بقاع متبرکه و پرداخت هزینه‌های آن اقدام به تربیت حافظان قرآن کریم از 1 جز تا 30 جز کرده است.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری آزمون‌های حفظ قرآن کریم در همدان خبر داد و بیان کرد: پیش از این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان  این قبیل آزمون‌ها را به صورت جداگانه برگزار می‌کردند اما امسال بر اساس تفاهم نامه‌ای که منعقد شده قرار است آزمون‌ها به صورت مشترک در 10 اسفندماه امسال برگزار شود.

جمالی با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام و شرکت در آزمون حفظ قرآن کریم در سطح استان آغاز شده است عنوان کرد: تمامی افراد فعال در بخش حفظ قرآن کریم می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و پس از کسب نمرات لازم گواهینامه معتبر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به 5 هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کنند گفت: در حال حاضر تمام توان خود را معطوف به تبلیغ و اجرای این آزمون کرده‌ایم تا به نحو احسن برگزار شود.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: در حال حاضر از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان نزدیک به 200 کلاس برای حعظ قرآن کریم و آموزش آن به افراد در سطح استان در نظر گرفته شده  و حدود 8 هزار نفر در سطح استان در حال آموزش و حفظ قرآن کریم هستند.

جمالی با تاکید براینکه سال گذشته نزدیک به 3 هزار حافظ یک تا 30 جزء قرآن کریم در استان تربیت شدند، تصریح کرد: امسال سهمیه استان در بخش حفظ قرآن کریم 8 هزار نفر تعیین شده بود که به صورت صددرصدی محقق شده است.

 انتهای پیام/ب

تربیت 8 هزار حافظ قرآن در همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.