برکناری «عطا محمد نور»، شرط پیوستن حکمتیار به روند صلح

یک رسانه افغانستانی فاش کرد که برکناری عطا محمد نور از ولایت بلخ شرط پیوستن حکمتیار به روند صلح بوده است.

برکناری «عطا محمد نور»، شرط پیوستن حکمتیار به روند صلحبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه افغانستانی فاش کرد در جلسه ای که با حضور اشرف غنی، اتمر، سفیر آمریکا، حکمتیار و سفیر انگلیس در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، در خصوص برکناری عطامحمد نور از مقام ولایت بلخ تصمیم گرفته شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه ویژه ای که در ارگ برگزار شده بود تصمیم گرفته شد تا بیش از این اجازه حضور عطامحمد نور در سمت ولایت بلخ داده نشود و او از این مقام خلع گردد.

آریانا نیوز نوشته است: از آنجا که یکی از شروط حزب اسلامی، برکناری عطامحمد نور و واگذاری ولایت بلخ به طیف جمعه خان همدرد بوده، حکمتیار در این جلسه بر اجرای این خواسته اش تاکید داشته است.

برخی کارشناسان معتقدند که حضور عطامحمد نور در ولایت بلخ مانع اجرای برنامه‌های امنیتی آمریکا برای صدور تروریسم به کشورهای آسیای مرکزی است و مقامات واشنگتن نیز از برکناری والی بلخ حمایت می کنند.

از سوی دیگر، حکمتیار که همواره به صورت آشکار و نهان از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت کرده است به شدت تلاش دارد تا جای پایی در شمال افغانستان باز کند و از این طریق نقش موثری در گسترش داعش داشته باشد.

اخیرا «امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز گفته که تمام اعضای گروه تروریستی داعش که از سوی نیروهای امنیتی افغان بازداشت شده‌اند یا از اعضای فعال حزب اسلامی بوده و یا با حکمتیار ارتباط داشته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار