رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری:

سلامت در حقوق شهروندی بزرگترین گردش مالی را دارد

سالاریان زاده گفت: سلامت در حقوق شهروندی ما را در تنگنا‌ قرار می‌دهد و این حوزه یکی از بزرگترین گردش‌های مالی را دارد.

سلامت در حقوق شهروندی بزرگترین گردش مالی را داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین سالاریان‌زاده رئیس مجلس توسعه مدیریت و تحول اداری صبح امروز در مراسم هم‌اندیشی حقوق شهروندی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: حقوق شهروندی به عنوان اصل‌های اساسی در منشور وزارت بهداشت آورده شده است که در آن احترام به مردم، عدالت و نبود تبعیض، دسترسی مردم به اطلاعات و حفظ حریم شخصی بیماران آورده شده است.

دسترسی مردم به خدمات درمانی از اهداف حقوق شهروندی است

 وی بیان کرد: سلامت در حقوق شهروندی ما را در تنگنا‌ قرار می‌دهد و این حوزه یکی از بزرگترین گردش‌های مالی را دارد و در آن بازرسان دولت و وزارت بهداشت از تولید واحدهای صنفی تا نظارت را انجام می‌دهند و امروزه در حدود 3 هزار خدمت شامل  خدمات آموزشی، پژوهشی است و تنوع زیادی در گیرندگان خدمت وجود دارد.

 سالاریان‌زاده عنوان کرد: مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری حق برخورداری از کرامت انسانی و انجام کارهای بی طرف است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه 80 درصد مراکز ما دارای پزشک بوده و محرومیت‌زدایی خوبی در سراسر کشور انجام شده است. حقوق شهروندی دارای 11 مصداق، 68 تکلیف و 256 نکته است.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری یادآور شد: راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی 190 در راستای حقوق شهروندی و در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مردم است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.