رویترز خبر داد:

قیمت نفت برنت به ۵۸ دلار می‌رسد

قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ به لطف اجرای توافق کاهش تولید و رشد اقتصاد جهانی روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد.

قیمت نفت برنت به ۵۸ دلار می‌رسدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، تحلیلگران و مدیران صنعتی گفتند: قیمت نفت احتمالا در سال 2018 به لطف اجرای توافق کاهش تولید و رشد اقتصاد جهانی روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد، اما با توجه به افزایش عرضه نفت آمریکا احتمالا هرگونه رشد قیمتی محدود خواهد بود.

این بدان معناست که قیمت نفت نه به رقم 100 دلار در هر بشکه که در سال 2014 تجربه شد باز خواهد گشت و نه مجدد قیمت های زیر 30دلار را که در اوایل سال 2016 تجربه نمود شاهد خواهد بود. در مقابل، تجار انتظار دارند نفت دامنه نوسان قیمت محدودی داشته باشد.

تحقیق انجام شده از 15 بانک سرمایه گذاری توسط روزنامه وال استریت ژورنال نشان می دهد که قیمت متوسط نفت برنت در سال 2018 میلادی 58 دلار در هر بشکه خواهد بود، که بالاتر از قیمت متوسط 54 دلاری سال 2017 است.

این بانک ها انتظار دارند، قیت متوسط نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در سال 2018 به 54 دلار برسد، در حالیکه این رقم در سال 2017، 51 دلار بوده است.

جیووانی سریو، رئیس بخش تحقیقات گروه ویتول، بزرگترین تجارتخانه نفتی مستقل جهان گفت: در صورتی که تقاضای جهانی برای نفت در سال 2018 حدود 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد، بازار نفت در طی یک سال به توازن خواهد رسید.

انتهای پیام/

افزایش قیمت طلای سیاه در سال ۲۰۱۸ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار