مدیرکل کار خراسان رضوی:

مهاجرین افغانستانی برای گرفتن کارت اشتغال به اداره کار مراجعه کنند نه دفاتر کفالت

به دنبال مراجعه برخی مهاجرین افغانستانی برای اخذ کارت کار به دفاتر کفالت، مدیرکل کار خراسان رضوی گفت: مهاجرین فقط به اداره کار شهرستان خود جهت اخذ کارت اشتغال مراجعه کنند و اطلاعیه‌ای در این خصوص به دفاتر کفالت داده نشده است.

مهاجرین افغانستانی برای گرفتن کارت اشتغال به اداره کار مراجعه کنند نه دفاتر کفالتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال مراجعه برخی مهاجرین افغانستانی برای اخذ کارت کار به دفاتر کفالت، مدیرکل کار خراسان رضوی گفت: مهاجرین فقط به اداره کار شهرستان خود جهت اخذ کارت اشتغال مراجعه کنند و اطلاعیه‌ای در این خصوص به دفاتر کفالت داده نشده است.

«محمود احمدی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به آغاز طرح صدور کارت اشتغال مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش 12 و مهاجرین عراقی دارای کارت هویت 11 اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل شماره 173045 وزارت کار و ابلاغ آن به سراسر استان‌ها این طرح تا پایان دی ماه در مشهد اجرا می‌شود.

وی افزود: البته لازم به ذکر بوده که به احتمال فراوان طرح صدور کارت اشتغال تا اواسط بهمن ماه نیز تمدید می‌شود.

مدیرکل کار خراسان‌رضوی با تاکید بر این مسئله که مهاجرین ساکن در مشهد برای گرفتن کارت کار فقط به اداره کار شهرستان مشهد مراجعه کنند، گفت: یکی از مشکلات موجود این بوده که برخی مهاجرین برای اخذ کارت کار خود نیز مانند آمایش به دفاتر کفالت مراجعه می‌کنند و متاسفانه برخی دفاتر کفالت خبر از عدم آغاز این طرح داده‌اند در صورتی که کارت اشتغال مهاجرین فقط در اداره کار صادر و تحویل داده می‌شود و مشخصا بر همین مبنا ابلاغیه و اطلاعیه‌ای به دفاتر کفالت ارسال نمی‌شود.

تسنیم به نقل از احمدی نوشت: تمام مهاجرین ساکن در مشهد باید با ارائه مدارک کامل خود شامل مشهد (دو قطعه عکس پرسنلی و همراه داشتن اصل کارت کار قبلی – کارت آمایش معتبر – فرم تکمیل شده اطلاعات کارفرما - بیمه نامه حوادث (بیمه حیات امن قابل اخذ از طریق اینترنت) و واریز مبلغ 258 هزار و 700 تومان برای تمدید و 360 هزار تومان جهت صدور به حساب شماره 2171911707007 ( بانک ملی به نام خزانه اداره کار) به اداره کار شهرستان مشهد مراجعه کنند.

مهاجرین افغانستانی ساکن در مشهد می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد واقع در بلوار خیام ،تقاطع ارشاد ، روبروی خیام 20 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار