لزوم حمایت از بخش خصوصی در برگزاری جشنواره‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متآسفانه بخش خصوصی به تنهایی توانایی اجرای جشنواره‌های گردشگری را ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمود باقریمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد  در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در تقویم گردشگری استان جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره برفی، جشنواره عشایر و جشنواره انگور تعریف شده که برگزاری آنها می‌تواند نقش مهمی در معرفی استان به سایر نقاط کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی از برگزاری این جشنواره‌ها ناتوان است، خواستار تأمین اعتبار موردنیاز و حمایت از بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره‌ها شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح قایقرانی در یاسوج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: محل اجرای این طرح زیر پل رودخانه بشار بوده و امور آب نیز که در حال انجام طرح زیباسازی این رودخانه است موافقت اولیه خود را با اجرای طرح قایقرانی اعلام کرده است.

باقری عنوان کرد: دولت در حال واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی است و وظیفه ما به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی تسهیل و کمک به دولت در این زمینه است.

وی با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد خدمات سفر، گفت: فرمانداران از هم‌اکنون به فکر برگزاری ستادهای خدمات سفر شهرستانی بوده و از دستگاه‌ها بخواهند وظایف خود را در قبال این ستاد انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بافت تاریخی شهر دهدشت گفت: تاکنون حدود 20 هکتار از این بافت به مالکیت سازمان میراث فرهنگی درآمده و برای تملک سایر منازل مسکونی موجود در بافت حدود 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

باقری ابراز کرد: چهار اثر تاریخی این بافت را برای واگذاری به بخش خصوصی به صندوق احیاء معرفی کردیم اما متأسفانه با وجود اینکه دو مرتبه توسط صندوق احیاء فراخوان داده شده است، سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط خاص این صندوق، از واگذاری این بناهای تاریخی استقبال نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در استان وجود دارد اما شرایط صندوق احیاء را نمی‌پذیرد، اظهار کرد: از صندوق احیاء درخواست کردیم که این چهار بنا از صندوق خارج شده و با شرایط موجود در استان به بخش خصوصی واگذار شوند.

انتهای پیام/ش

بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به‌تنهایی توانایی برگزاری جشنواره‌های گردشگری را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.