قاضی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای احیای دریاچه ارومیه امیدی به دولتمردان نیست/ستاد احیا تبدیل به ستاد مرگ شده است

نماینده ارومیه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه با وجود داشتن منابع مالی به دلیل سوءمدیریت تبدیل به ستاد مرگ این دریاچه شده است.

قاضی پور/خالقی//نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه تبدیل به ستاد مرگ این دریاچه شده است، گفت‌: آنها پول خوبی گرفته‌اند اما مدام بر سر پول در این ستاد دعواست.

وی تصریح کرد:‌ دولت در لایحه بودجه سال 97 برای منابع طبیعی جهاد، سازمان آب و محیط زیست اعتبار خوبی اختصاص داده اما مشکل اصلی در این ستاد موضوع مدیریتی است.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه حیات و ممات ما آذربایجانی‌هاست، اظهار کرد: حفظ آن از واجبات است اما به دلیل عدم بارندگی اکنون متاسفانه وضعیت اسفباری دارد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه ما با هزینه‌کرد آقایان در ستاد احیای دریاچه ارومیه و رفتن آنها به آمریکا اعتراض داریم، اذعان کرد: آنها هنوز لیست هزینه‌کرد برای احیای این دریاچه را به ما نمایندگان شهر ارومیه ارائه نکرده‌اند و از عملکردشان بسیار ناراضی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مسئولان این ستاد موضوع عدم کاشت را بدون جایگزینی یک شغل مطرح کرده‌اند،‌ ما با اصلاح کاشت موافقیم اما عدم کاشت خیر.

وی با بیان اینکه اخیرا 118 نماینده از جناح‌ها و اقوام مختلف درخواست جلسه‌ای را با رئیس‌جمهور امضا کردند، گفت: از رئیس مجلس درخواست برگزاری یک جلسه با مسئولان دولتی را داشتیم که نهایتا این نشست با سه معاون رئیس جمهور و دو وزیر در مجلس برگزار شد.

قاضی‌پور تصریح کرد: سوالات مطرح و پاسخ‌ها ارائه شد، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در این نشست اعلام کرد سوالات ما نمایندگان درباره عملکرد دولت به ویژه ستاد احیای دریاچه ارومیه مستند و قانونی بوده و این اظهارات را به صورت کتبی تقدیم روحانی خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: ما توان و قدرت این را داریم که اجازه ندهیم دریاچه ارومیه خشک شود اما تنها اراده می‌خواهد اما متاسفانه مسئولان یک راه دراز مدت را پیش گرفته‌اند در حالی که برای این دریاچه مانند یک مریض اورژانسی باید هرچه سریعتر تزریق انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: اکنون تزریق دریاچه ارومیه با انتقال آب حوزه‌ای از رودخانه ارس میسر است که هنوز اقدامی نشده،‌ اکنون 5 متر مکعب در ثانیه سهم دریاچه برای کارخانجات آذربایجان شرقی می‌رود لذا باید هر چه سریعتر از رودخانه ارس این انتقال آب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه احیای دریاچه ارومیه مشکل دیدگاهی وجود دارد، بیان کرد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با وجود درخواست‎های ما تا کنون یکبار هم از نمایندگان دعوت نکرده تا بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم.

قاضی پور با اشاره به اینکه تنها امید ما به بارش‌های بهاری و زمستانی برای احیای دریاچه ارومیه است و امیدی به این دولتمردان و مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه نداریم، گفت:‌ ستاد احیای دریاچه ارومیه برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بدون رویه هزینه کرده است که ما با آن صد در صد مخالفیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید نزولات و بارندگی در کشور بشود تا موضوع حل شود
Germany
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خدا کنه باران ببارد
Germany
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خدا کنه دریاچه ارومیه احیا شه
آخرین اخبار