دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا سفر پنس به اراضی اشغالی فلسطین را پابرجا دانست

بنا به اعلام ­دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، با وجود تاخیر در برنامه ریزی ها، وی هنوز برنامه دارد تا در ماه جاری (ژانویه) به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس از قدس اشغالی، بنا به اعلام ­دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، با وجود تاخیر در برنامه ریزی ها، وی هنوز برنامه دارد تا در ماه جاری (ژانویه) به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

پنس پیشتر برنامه ریزی کرده بود تا در چهاردهم ژانویه سفر خود را آغاز کند ولی وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که این سفر دیگر در این ماه برگزار نخواهد شد.

امانوئل نهشون سخنگوی وزارتخانه صهیونیستی هیچ دلیلی برای این تاخیر ارائه نکرد ولی گفت: هنوز امکان دارد که پنس تصمیم به سفر را داشته باشد. وی گفت: «این موضوع در برنامه ریزی‌های ما وجود ندارد، ما همیشه می‌توانیم خود را با تغییرات برنامه‌ها تطبیق دهیم.»

با این وجود؛ جارود آگن معاون پنس اواخر روز دوشنبه گفت: این سفر هنوز پابرجا است. وی بدون اشاره به تاریخ دقیقی افزود «همانطور که گفته بودیم، ما این سفر را اواخر ماه جاری برگزار می‌کنیم». آگن همچنین از برنامه پنس برای سفر به مصر خبر داد. پنس ماه گذشته برنامه ریزی کرده بود تا به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند ولی با یک اعلامیه دیرهنگام نسبت به لغو این سفر و تعویق آن به ماه ژانویه خبر داد.

دلیل رسمی برای تعویق این سفر رای مجلس سنا در مورد قانون اصلاحات مالیاتی آمریکا بود. با این وجود به نظر می‌رسد این سفر همچنین در رابطه با تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز باشد.

 انتهای پیام/

سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی پابرجاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار