افزایش کشت نخود پاییزه در کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 15 هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت نخود پاییزه رفته، گفت: پیش بینی می‌شود امسال کشت نخود پاییزه در استان به 20 هزار هکتار برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با پیش بینی دو برابر شدن کشت نخود پاییزه در اراضی زراعی استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته گفت: سال گذشته حدود 9 هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود.

وی  با بیان اینکه نیاز کم به بارندگی را از دلایل افزایش سطح زیر کشت نخود پاییزه عنوان کرد و افزود: نیاز آبی نخود پاییزه به گونه‌ای است که یک بارندگی برای آن کم و دو بارندگی برای آن زیاد است.

قاسمی گفت: متوسط عملکرد نخود بهاره در هر هکتار 500 کیلوگرم است در حالیکه در نخود پاییزه 1200 کیلوگرم در هکتار است که این عامل نیز یکی دیگر از عوامل توسعه کشت نخود پاییزه در استان کرمانشاه به شمار می رود.

وی در ادامه متوسط عملکرد نخود پاییزه در اراضی دیم استان کرمانشاه را 1200 کیوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در نهایت 24 هزار تن نخود پاییزه از مزارع استان کرمانشاه برداشت شود.

 

انتهای پیام/ز

 کشاورزان نخود پاییزه بکارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار