اسماعیلی خبر داد

برخورد قاطع و قانونی تشکیلات قضایی با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی

رئیس دادگستری استان تهران گفت: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و قانونی می شود.

برخورد قاطع و قانونی تشکیلات قضایی با هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین نشست شورای معاونان دادگستری کل استان تهران در سال جاری با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک میلاد عیسی ابن مریم و فرارسیدن سال نوی میلادی به بیان روایتی از امام رضا(ع) به نقل از پدر بزرگوارشان، حضرت امام موسی کاظم(ع) پرداخت با این مضمون که: اگر کسی می خواهد قوی ترین انسان ها باشد به منشأ قدرت الهی توکل کند و سپس طی سخنانی اظهار کرد: قوی بودن و توانمند بودن جزء صفات حضرت حق است و قدرت او لایتناهی است چه در آفرینش، چه در اداره جهان هستی و چه در خلق سایر مخلوقات، از طرف دیگر بندگان خدا در باطن خویش به دنبال کسب قدرت هستند، اما نباید فراموش کرد که قدرت انسانی محدود است، لذا صرفاً در صورت اتصال به منشأ لایزال قدرت الهی می تواند توانمندی لازم را به دست آورد. در جوامع دینی و اسلامی هر چه از این منشأ اصلی فاصله بگیریم به سرعت دچار سستی خواهیم شد و لازم است به فوریت خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و می طلبد در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و غیره لحظه به لحظه و آن به آن خود را به منشأ اصلی قدرت الهی نزدیک تر کنیم، در آن صورت دیگر کسی توان مستولی شدن بر ما را نخواهد داشت.

اسماعیلی در ادامه افزود: موضوع انتقال واحدهای قضایی در تهران به ساختمان های خاصه جدیدالاحداث به خوبی انجام شده و مراحل پایانی خود را سپری می کند و لازم است از عنایات ریاست قوه قضائیه و مدیران ستادی قوه و همچنین همکاران قضایی و اداری و نیز پرسنل ستادی در بخش های مختلف به نحو ویژه تشکر کنم، کار بزرگ و تحولی عظیم شکل گرفت، مستحدثات موجود حدود یکصد و پنجاه هزار متر مربع است و این در حالی است که تا قبل از این میزان مساحت ابنیه ملکی 120 هزار متر مربع بوده است و در آینده ای نزدیک نیز پروژه های ساختمانی دیگری من جمله ساختمان محاکم تجدیدنظر استان افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. قابل ذکر است که در جابجایی های صورت گرفته به نحوی عمل شد که در روند رسیدگی به پرونده ها خللی وارد نشود.

اسماعیلی بار دیگر بر حضور به موقع همکاران در محل کار خود تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به مرتبط شدن سیستم حضور و غیاب با سیستم پرداخت حقوق در قوه قضاییه و نیز یکپارچه شدن ارزشیابی همکاران، لازم شد که بخشنامه ای برای تبیین این موضوع صادر و ابلاغ شود. به هرحال، ما وظیفه داریم برابر با قانون رفتار کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران به ادامه تشکیل جلسات کاربردی مدیریتی اشاره کرد و افزود: این جلسات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و به طور قطع می تواند برای ارائة موفقیت ها و حل برخی مشکلات مربوط به واحدهای قضایی مفید و ارزشمند باشد.

اسماعیلی به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر تصور کنیم که فتنه 88 به پایان رسیده و دیگر نیازی به گرامیداشت حماسه عظیم نهم دی نیست، این خود یک فتنه به شمار می‌رود و تقارن حوادث تلخ اخیر با سالروز حماسه نهم دی حاکی از این است که این حوادث توسط دشمنان اسلام و کشور از پیش طراحی شده و البته مردم با بصیرت ما در برابر آشوبگران و کسانی که به اموال عمومی لطمه می زنند با رعایت هوشیاری، قاطعانه خواهند ایستاد و عده ای قلیل نمی توانند در برابر ملت غیور ایران اسلامی، تاب مقاومت داشته باشند و تشکیلات قضایی نیز با بکارگیری تمامی ظرفیت های قانونی موجود به ویژه قضات شجاع و با انگیزه در سطوح مختلف، با اخلال گران در نظم و امنیت عمومی برابر مقررات قانونی، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، در ادامه نشست، چند تن از حاضران در جلسه گزارشاتی از حوادث اخیر ارائه کردند و در پایان جلالی و فاضل حسینی که با حفظ سمت خود به عنوان رؤسای دادگستری شهرستان های ری و شهریار، ابلاغ معاونت قضایی دادگستری استان تهران دریافت کرده اند به عنوان اعضای جدید شورای معاونان معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار