سروری در نشست خبری:

اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند/ترامپ بارها مردم ایران را تحقیر کرده و امروز در جایگاه مدافع ملت ما ظاهر شده است

آمریکا می‌خواهد مردم را در برابر یکدیگر قرار دهد/ترامپ بارها مردم را تحقیر کرده و امروز در جایگاه مدافع ملت ایران ظاهر شده استدبیر کل جمعیت رهپویان گفت: اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند و اگر این رفتار ادامه یابد مردم خط پایان را می‌کشند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز سروی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری صبح امروز با موضوع بررسی ریشه اعتراضات اخیر در کشور اظهار کرد: پس از اتفاقات اخیر منطقه که سیاست های آمریکا موفقیتی کسب نکرد انتظار می‌رفت که آمریکا برای تمرکز نکردن بر موضوع شکست انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، قضیه را از متن به حاشیه بکشد.

وی با بیام اینکه سیاست آمریکا در ایران شکاف اجتماعی و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر است تا خروجی آن تضعیف قدرت ملی جمهوری اسلامی باشد، گفت: مواضع ذوق زده آمریکا و اسرائیل نشان می‌دهد ریشه اینها در خارج هست.

سروری تصریح کرد : هرچند مطالبات مردم را حق آنها می‌دانیم اما از نقطه ای که در مشهد شروع شد شاهد رفتاری هستیم که نشان می‌دهد موضوع اقتصادی نیست و ضد انقلاب سوار این موج شده است.

وی گفت: توییت های ترامپ نشان دهنده ذوق زدگی آنها و هماهنگی اغتشاشگران داخلی با خارجی است، احتمال تحریم های بیشتر نشان می‌دهد آنها درصدد توسعه و گسترش این وضعیت هستند.

دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه ترامپ بارها مردم ما را تحقیر کرده و امروز در جایگاه مدافع ملت ایران ظاهر شده است، بیان کرد: اغتشاشگران شعار حمایت از رضاشاه و مرگ بر دیکتاتور می‌دهند یا شعار نه غزه نه لبنان داده و پرچم ایران را آتش می‌زنند و این تناقض گفتاری و رفتاری اغتشاشگران را نشان می‌دهد که می‌خواهند امنیت را زیر سوال ببرند.

سروری با بیان اینکه درست است که مردم رضایت ندارند اما با این وجود همواره شاهد حمایت آنها از انقلاب اسلامی بوده ایم، تاکید کرد: دشمن بداند ایران سوریه نیست اما اغتشاشگران نشان دادند کمتر از داعش نیستند و اگر این رفتار ادامه یابد مردم خط پایان را می‌کشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت باید برای برون‌رفت از شرایط فعلی چه اقداماتی انجام دهد، گفت: مشکل اصلی این است که موسسات کوچک اقتصادی یکی پس از دیگری راکد شده و این مسئله موج بیکاران را افزایش داده، به مشکلات نیز دامن خواهد زد لذا اگر بخواهیم به صورت کوتاه مدت و ریشه‌ای مشکلات را حل کنیم باید در ابتدا بانک‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان تصریح کرد:‌ اگر درآمد بانک‌ها به سمت بنگاه‌های کوچک اقتصادی در حال رکود گسیل شود می‌تواند جلوی دامنه‌دار شدن مشکلات اقتصادی را بگیرد.

وی ادامه داد: دولت باید مواضع روشنی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و موسسات مالی اتخاذ کند چرا که بسیاری از مشکلات کشور در این موسسه‌ها نهفته است.

سروری افزود: موضوعاتی مانند قاچاق، جلوگیری از واردات از مسائل دیگری است که باید به آن توجه شود چرا که بی‌شک اختصاص تسهیلات تشویقی برای وارد کنندگان نقش موثری در فاز میان مدت حل مشکلات ایفا می‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگرچه مطالبات مردم کاملا حق است، اما بعد از مبدأ اعتراض‌ها که شهر مشهد بود، شاهد این هستیم که دیگر مسئله موضوع معیشت نیست، بلکه افرادی ضدانقلاب سعی دارند که از جریان به وجود آمده سواستفاده کنند.

سروری افزود: توئیت‌های اخیر ترامپ نشان می‌دهد که وی از شرایط حاکم بر ایران خیلی ذوق‌زده است و رفتار اسرائیل نیز نشان می‌دهد که ارتباطی میان آن با اغتشاش گران در ایران وجود دارد.

وی گفت: سابقه ترامپ نشان می‌دهد که باعث فقر و گرسنگی بسیاری از مردم دنیا شده، اما چطور حالا دم از حمایت از آزادی مردم ایران می‌زند و می‌گوید که آنها گشنه غذا و آزادی هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نقش احزاب در کنترل اعتراضات مردمی، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های کشور ما این است که نقش احزاب در کشور منفعل مانده و تشکل‌های سیاسی غالبا نقشی انتخاباتی دارند، اما احزاب باید در جلوگیری از اغتشاشات نقش بیشتری ایفا کنند.

سروری افزود: در شرایط فعلی که اغتشاشات انسجام کشور را هدف گرفته، باید فضا را در اختیار دولت قرار دهیم تا بتواند در سایه آن مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیروهای امنیتی وظیفه دارند در مورد مسئله نفوذ تحقیق کنند و ببینند که آیا ضعف موجود عمدی است و یا از روی بی‌عرضگی چنین شرایطی ایجاد شده است.

 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید مجازات شوند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
به اینها اغتشاشگر نگویید به اینها تروریست بگویید کسی که با کامیون مردم را له میکند در همه جای دنیا به او میگویند تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مرگ بر فتنه گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
ملت ایران باید کاملا هوشیارباشد چراکه دشمنان ملت میخواهند ایران را همانند عراق سوریه کنند درآنجا نیز ابتدا از عتراضات یک عده به برخی مسائل آغار شد
آخرین اخبار