افزایش بودجه برای توسعه اشتغال در مازندران/ فعالان اقتصادی مشکلات خود را مطرح کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه امسال سعی شده نگاه خوبی به مازندران شود به گونه‌ای که نرخ توسعه و اشتغال را در مازندران بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال مازندران در استانداری  مازندران گفت: از ظرفیت عظیم استان برای ایجاد اشتغال اساسی باید استفاده کردو گردشگری را به عنوان ظرفیت اجتماعی برای کمک به اقتصاد پوشش داد.

وی با بیان اینکه مازندران از ظرفیت‌های خوب اقتصادی و کشاورزی برخوردار است، افزود:اگر ظرفیت اساسی مازندران در زمینه توسعه مورد استفاده قرار نگیرد نمی‌تواند در حوزه اشتغال مولد خوب عمل کند.

ربیعی گفت: استفاده نکردن از ظرفیت‌های اشتغال مولد می‌تواند سمت و سوی آن را به سوی اشتغال خدمات و مستغلات ببرد در حالیکه نوع اشتغال در کشور باید به سمتی پیش رود که توسعه پایدار را در پی داشته باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه مازندران در زمینه اقتصادی، کشاورزی و ایجاد درآمدی پایدار برای این استان ازبرنامه‌های دولت دوازدهم است که امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های خوب استانی بتوان از آن استفاده کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه باید از همه سرمایه‌ها استفاده کرد، گفت: در حوزه گردشگری و روستایی شاخص‌های خوبی در مازندران وجود دارد که می‌تواند در خصوص اشتغال اثر گذار باشد.

وی به آمار بالای فارغ التحصیلان مازندران اشاره کردو افزود: آمار مشخصی از تعداد فارغ التحصیلان وجود دارد که نیاز بازار کار را متناسب با آمار افراد جویای کار مشخص می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر جذب سرمایه‌های رها شده گفت:در برنامه اشتغال سعی شده تمرکز در مزیت‌های موجود سرمایه گذاری باشد تا بتوان در حوزه‌های اشتغال روستایی و شهری قدم‌هایی را برداشت.

وی به بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: سعی شده در بودجه ۹۷ به گونه‌ای عمل شود که حالت عملیاتی بیشتری داشته باشد تا بتوان به اهداف اصلی آن دست یافت.

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه فعالان اقتصادی مازندران از ابتدای امسال ۳۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند گفت: از فعالان مطرح استان خواستیم تا مشکلات و موانع خود را مطرح کنند که هم تولید ات و اشتغال توسعه یابد و به اشتغال پایدار دست یابیم.

وی افزود: از سویی حلقه‌های مفقوده کسب و کار استان باید برطرف شود به خصوص که مازندران در بخش حمل و نقل و بازرگانی ضعف‌های بزرگی داریم.

وی به سه فعالیت در مورد فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و گفت:از شرکت شهرک‌های صنعتی خواسته شد تا تنها به فکر مدیریت شهرک نباشند و با بررسی و بازدید کارخانه‌ها با استناد کامل، کیفیت محصولات تولیدی، مشکلات موجود را بررسی کنند.

اسلامی افزود:از آغاز فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، دو هزار و ۵۰۰ موافقت اصولی صادر شد که از آن‌ها هزار کارخانه فعال هستند و ۵۰۰ کارخانه نیمه فعال و یک‌هزار کارخانه نیز نیمه تمام و در حال ساخت هستند.

انتهای پیام /ر

برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال در مازندران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار