برخورد جدی با افزایش قیمت‌های نامتعارف مواد پروتئینی در اردبیل

فرماندار شهرستان اردبیل از برخورد جدی با افزایش قیمت‌های نامتعارف مواد پروتئینی در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: در تنظیم محصولات و اقلام ضروری خانوارها حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید به بهترین نحو ممکن تأمین شود و برای جبران کاستی ها و کمبودها در تولید می بایست تمامی موانع تولید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند با حداکثر توان فعالیت کنند.

وی گفت: در زمینه تأمین تخم‌مرغ مورد نیاز نباید بیش از حد متکی به واردات از خارج از کشور باشیم چرا که این واردات مطمئن نیست و با توجه به اینکه کشورهای خارجی نیز به نوعی با بحران تخم مرغ روبه‌رو هستند احتمال اینکه این واردات قطع شود نیز زیاد است بنابراین مطمئن‌ترین راه جبران کاستی‌ها و نارسایی‌ها در عرضه تخم مرغ تقویت واحدهای مرغداری تخمگذار است.

فرماندار شهرستان اردبیل افزود: میزان 8.5 تن تخم مرغ واداتی در فروشگاه‌های نیار و رفاه و اتکا و  تعدادی از فروشگاه‌های معتبر در حاشیه شهرها عرضه خواهد شد تا قشر آسیب پذیر جامعه راحت‌تر بتوانند مایحتاج مورد نیاز تخم مرغ خود را تهیه کنند. 

زنجانی اظهار کرد: برای تعدیل قیمت پروتئین‌های مورد نیاز از قبیل گوشت قرمز و برنج نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود که از افزایش بی‌رویه نهاده‌های کشاورزی جلوگیری شود تا قیمت تمام شده برای تولید‌کننده کم باشد و در نهایت مواد پروتئینی نیز ارزان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی گفت: در زمینه تولید گوشت مرغ نیز خوشبختانه با سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید و زحمات سازمان جهاد کشاورزی با مشکلی روبه‌رو نیستیم و با افزایش غیرمتعارف و خودسرانه  قیمت مواد پروتئینی به‌ویژه تخم مرغ نیز دستگاه‌های مربوطه با قاطعیت با واحدهای متخلف  برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

عرضه بیش از 8 تن تخم مرغ در فروشگاه های اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.