جهانگیری:

ساماندهی شهر تهران نیازمند شناخت دقیق است

معاون اول رئیس جمهور گفت: ساماندهی شهر تهران در وهله نخست نیازمند برخورداری از شناخت دقیق و جامع‌الاطراف نسبت به تهران بزرگ است.

ساماندهی شهر تهران نیازمند شناخت دقیق استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ساماندهی تهران بزرگ ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور و در راستای اجرای قانون امكان سنجی انتقال مركز سیاسی و اداری كشور و ساماندهی و تمركز زدایی از تهران، برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاكید بر اینكه ساماندهی شهر تهران در وهله نخست نیازمند برخورداری از شناخت دقیق و جامع‌الاطراف نسبت به تهران بزرگ است، اظهار داشت: پس از آنكه شناخت دقیقی از تهران بزرگ حاصل شود حتماً قادر خواهیم بود ساماندهی شهر تهران را نیز بهتر انجام دهیم.

وی با اشاره به نظرات مختلف كارشناسان برای حل مسائل و مشكلات تهران افزود: دو دیدگاه متفاوت برای حل مسائل و مشكلات تهران از سوی كارشناسان كه یكی انتقال پایتخت و دیگری ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ است مطرح می شود كه لازم است دبیرخانه شورا هر دو دیدگاه را مورد بررسی دقیق و علمی قرار دهد و برای تصمیم گیری نهایی به جلسه شورایعالی ارائه كند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه ساماندهی شهر تهران به معنای آنست كه باید برای همه مسائل تهران بزرگ یعنی تهران و مناطق اطراف آن چاره اندیشی كنیم، خاطر نشان كرد: ساماندهی تهران محدود به مناطق 22 گانه این شهر نیست و برای حل مشكلات تهران لازم است كه تصمیماتی برای شهر تهران و پیرامون آن اتخاذ شود.

جهانگیری بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای عالی ساماندهی شهر تهران تاكید كرد و گفت: تهران با وجود آنكه از امكانات بیشتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است اما از مسائل متعددی نیز رنج می برد و لازم است كه تصمیمات راهگشایی اتخاذ كنیم تا سطح كیفیت زندگی در تهران ارتقاء پیدا كند و مسائل موجود برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاكید بر لزوم نهایی شدن آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ، خاطرنشان كرد: آیین نامه ساماندهی تهران بزرگ باید به سرعت تدوین و نهایی شود كه برای این كار لازم است هماهنگی لازم میان دستگاه های مرتبط با محوریت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.

وی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ، بر ضرورت تكمیل این مطالعات تاكید كرد و گفت: یافته های این طرح مطالعاتی باید در دبیرخانه شورا و با حضور دستگاه های مرتبط به دقت مورد بررسی قرار گیرد و برای راهكارهای اجرایی و تامین مالی اجرای طرح ها برنامه ریزی شود.

در این جلسه كه وزرای راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران،‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از مطالعات صورت گرفته تحت عنوان مطالعات طرح ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ ارائه كرد و ضمن تشریح چشم انداز آینده و ارزیابی ادامه روند ها تا افق 1415، پیشنهاداتی را به منظور ساماندهی تهران بزرگ مطرح كرد.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه شورا، جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص موضوعات مرتبط با ساماندهی تهران بزرگ برگزار و نتایج را برای تصمیم گیری در جلسات آتی شورای عالی ساماندهی تهران بزرگ مطرح كند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار