ملکی تبار خبر داد

کاهش مصرف کاغذ با اتصال سازمان‌ها به شبکه دولت/ راه‌اندازی دبیرخانه صوتی در آینده

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری گفت: با اتصال همه دستگاه‌ها به شبکه دولت مکاتبات اداری بین دستگاهی بدون مصرف حتی یک کاغذ انجام می‌شود.

کاهش مصرف کاغذ در اتصال دستگاه‌ها در سازمان‌ها به شبکه دولت/ راه‌اندازی دبیرخانه صوتی در آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری استانداری اظهار کرد: نامه نگاری کاغذی یک شیوه قدیمی است و باید تمام دستگاه‌ها به شبکه دولت متصل شوند چرا که این روش مصرف کاغذ در مکاتبات اداری را از بین می‌برد و حتی می‌توان فایل ها را رمزگذاری کرد و اینکه مشخص است که چه زمانی دریافت‌کننده نامه را مشاهده کرده است.

وی در ادامه افزود: از سال 1376 از سوی دولت وقت تصمیم گرفته شد شبکه دولت در راستای ارتباطات و مکاتبات شبکه‌ای ایجاد شود و اکنون که بیش از بیست سال از فعالیت شبکه دولت می‌گذرد، شاهد آن هستیم که میلیون‌ها نامه در سال جا بجا می‌شود و کاغذی هم مصرف نمی‌شود.

وی افزود: تمامی مکاتبات بین دستگاهی در چشم انداز استانداری است و در حال حاضر نیمی از دستگاه ها به شبکه دولت متصل و نیمی دیگر هم باید به این شبکه متصل شوند و با این اقدام دیگر نامه پست کردن نداریم و یا اینکه مکاتبات از طریق فکس نخواهیم داشت.

ملکی تبار ادامه داد: بیشتر نامه نگاری و مکاتبات اداری از طریق شبکه دولت به ترتیب به استان های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی اختصاص دارد.

وی گفت:برای نامه نگاری با دولت هم افراد حقیقی و حقوقی نامه دیجیتال برای پست ارسال کنند و پست پس از تصویر برداری آن را تحول می دهد و نتیجه نامه را از طریق پیامک به صتحب نامه اعلام می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار