نعمتی در جمع خبرنگاران:

مجلس هنوز به هیچ عدد واقعی درباره قیمت سوخت نرسیده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تا این لحظه مجلس به هیچ عدد واقعی در مورد قیمت سوخت نرسیده است.

مجلس هنوز به هیچ عدد واقعی درباره قیمت سوخت نرسیده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران و در تشریح نشست امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای هیئت رئیسه برگزار شد در مورد مسائل مختلفی بحث کردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 از روز شنبه نشست‌های خود را آغاز کرده که به صورت منظم در دو نوبت صبح و بعد ازظهر تشکیل جلسه می‌دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست امروز هیئت رئیسه تاکید شد که برخی موارد در نشست‌های کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گیرد چرا ه ممکن است برخی فکر کنند مصوبات به ضرر مردم است.

نعمتی با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ وجه راضی نیست حقوق افراد ضعیف و کم درآمد از محل هدفمندی یارانه ها قطع شود بیان کرد: مجلس با وسواس و حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال می‌کند تا به مردم آسیبی نرسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حذف دهک‌های بالا از یارانه بگیران، گفت: مجلس دنبال این است که افرادی که به معنای واقعی دارای تمکن بالا هستند را از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

نعمتی محور دیگر نشست امروز هیئت رئیسه مجلس را قیمت سوخت عنوان کرد و اظهار کرد: تاکنون مجلس به هیچ عدد واقعی درباره قیمت سوخت نرسیده است و از هفته آتی کمیسیون تلفیق وارد دستور کار قیمت سوخت می‌شود.

وی تاکید کرد: مواردی که در جامعه مطرح می‌شود و برخی به آن دامن می‌زنند مورد نظر مجلس نیست؛ تلاش ما بر این است که بودجه شفافیت‌های لازم را داشته باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در نظر دارد به موضوعات مهم جامعه همچون اشتغال و رونق تولید کمک کند، درباره اتفاقات اخیر در تهران و دیگر شهرها گفت: اتفاقات اخیر دارای دو جنبه است عده‌ای از مردم بحث‌هایی در زمینه اقتصادی داشتند و این اعتراضات وجود داشته و همواره در محلی که مجلس شورای اسلامی تعبیه کرده بسیاری از مردم حضور یافته‌اند و حرف‌های خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

نعمتی ادامه داد: مجلس و دیگر مسئولان با توجه به ارتباط نزدیکی که به مردم دارند همواره در جهت مشکلات آنان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مردم نسبت به آن هوشیار باشند این است که عده‌ای به دنبال اغتشاش و ایجاد اختلال در نظم عمومی هستند حتی شاید این افراد به دنبال این باشند که عده‌ای را با خود شریک کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سه روز اخیر دیدیم که آمریکایی‌ها،‌ سلطنت‌طلبان، برخی کشورهای همسایه و معاندان نظام و منافقینی که سال‌های سال بر روی مردم اسلحه کشیدند به دنبال حمایت از اغتشاشگران هستند.

نعمتی به جنایت‌های منافقین در دهه شصت علیه مردم اشاره و بیان کرد: فراموش نکنید که در دهه شصت منافقان چه جنایت‌هایی در حق مردم کردند و تعداد زیادی از مردم از جمله پیران و کودکان و زنان و جوانان را به قتل رساندند.

وی گفت: حساب اغتشاش‌ران از مردم جداست؛ مردم نسبت به این موضعات حساسیت خود را دارند باید با انسجام و وحدت رویه به دنبال حل مشکلات باشیم البته برخی مشکلات در یک شب قابل حل نیستند .

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف مد نظر قرار دارد؛ قوای سه گانه تا کنون با همدلی و هماهنگی بخش اعظمی از مشکلات را حل کرده ‌اند.

نعمتی با بیان اینکه بخشی از مشکلات از گذشته به ما رسیده و از حل کردن آن شانه خالی نمی‌کنیم افزود: مجلس و دولت به دنبال این هستند تا مطالبات مردم در حوزه‌‌های رونق اقتصادی و بیکاری تحقق یابد، لذا مصمم هستیم با همفکری و چاره اندیشی مشکلات را حل کنیم

وی در پاسخ به سوالی درباره حذف دهک‌هایی از یارانه بگیران تاکید کرد : تمام تلاش مجلس این است که تمام افراد آسیب پذیر تحت پوشش هدفمندی یارانه‌ها باشند و افرادی که دارای تمکن مالی بالا هستند نباید یارانه دریافت کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی که به افراد خدمات می‌دهند،‌ آسیب نمی‌بینند ممکن است عده‌ای از مردم هم به دلایلی تمایلی نداشته باشند که به دستگاه‌های امداد رسان مراجعه کنند همه این موارد مد نظر مجلس و دولت قرار دارد.

نعمتی در پاسخ به سوالاتی درباره اظهارت یکی از نمایندگان درباره بنزین 1200 تومانی، گفت: فعلا روی قیمت سوخت جمع‌بندی قطعی صورت نگرفته است تمام مصوبات کمیسیون های مجلس پیشنهاداتی بوده که باید در صحن علنی بررسی شود و پس از تصویب هم باید شورای نگهبان آن را تایید کند تا به صورت قانون در بیاید.

وی گفت:‌ تمام بحث‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود گمانه زنی است فضای حاکم بر مجلس نشان می‌دهد که آنچه دولت برای قیمت بنزین پیشنهاد کرده، تصویب نخواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مجلس نبایستی چیزی را گران کند مردم به اندازه بیش از حد درگیر تورم وگرانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بنزین دو نرخی ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومان با کارت سوخت توزیع شود,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بنزین دو نرخی ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومان با کارت سوخت توزیع شود,
آخرین اخبار