حمایت چین از پیام‌های مثبت میان دو کره

چین از رد و بدل شدن پیام‌های مثبت میان رهبران دو کره استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، گِنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، از رد و بدل شدن پیام‌های مثبت میان رهبران دو کره «استقبال و حمایت» می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را روز سه شنبه در نشستی خبری با موضوع ایران، توئیت‌های دونالد ترامپ، پاکستان و کره شمالی مطرح کرد.

گفتنی است، کره جنوبی امروز به کره شمالی پیشنهاد برپایی گفتگو‌های بلند پایه به منظور یافتن راه‌هایی برای همکاری در خصوص المپیک زمستانی در کره جنوبی را داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در همین حال در خصوص ناآرامی‌های اخیر در ایران نظر مستقیمی نداد، اما گفت، امیدوار است ایران به حفظ ثبات بپردازد.

گنگ همچنین در خصوص توئیت اخیر ترامپ علیه پاکستان گفت، جامعه بین الملل باید مشارکت پاکستان در مبارزه با تروریسم را به طور کامل به رسمیت بشناسد.

گِنگ شوآنگ، در ادامه افزود: ما پیام‌های مثبتی که میان رهبران کره شمالی و کره جنوبی در خصوص بهبود روابط و حضور کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ رد و بدل شد را مد نظر قرار داده ایم. چیز خوبی است. چین از تلاش‌های کره شمالی و جنوبی در جهت بهبود روابط، آرام کردن اوضاع و درک عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای استقبال و حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: همانطوری که بار‌ها هم گفته‌ایم، پاکستان تلاش و فداکاری‌های زیادی برای مبارزه با تروریسم و مشارکت قابل توجهی در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی صورت داده است. جامعه بین الملل باید این‌ها را به طور کامل به رسمیت بشناسد. چین همکاری خود را با پاکستان در تمامی زمینه‌ها تعمیق خواهد بخشید و این مسئله به نفع دو کشور است.

 

انتهای پیام/

 

اظهارنظر وزارت خارجه چین درباره مذاکرات دو کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار