هفته بیست و دوم لیگ جزیره؛

آرسنال - چلسی/نبرد گلادیاتور‌های خشمگین بریتانیا در امارات

تیم‌های فوتبال چلسی و آرسنال آخرین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر جزیره را امشب «چهارشنبه» برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در آخرین دیدار از چارچوب هفته بیست و دوم لیگ جزیره از ساعت ۲۳:۱۵، تیم های فوتبال آرسنال و چلسی در ورزشگاه امارات به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان ونگر با ۳۸ امتیاز از ۲۱ در رده پنجم جدول قرار گرفته اند. توپچی‌ها از ۱۰ بازی اخیر خود ۵ پیروزی،۴ تساوی و یک شکست را بر جای گذاشته اند و آن چنان که باید اوضاع بر وفق مراد آرسنالی‌ها پیش نمی‌رود. با توجه به رقابت نزدیکی که بین لیورپول و آرسنال برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد، توپچی‌ها سخت به دنبال این هستند تا با پیروزی در این دیدار خانگی اختلاف امتیازی شان را با تیم رده چهارم لیورپول به ۳ امتیاز کاهش دهند و به اوضاع نه چندان خوبشان در لیگ برتر سر و سامان بدهند و با امیدواری بیشتری در بازی آینده هایشان گام بردارند تا به بزرگ‌ترین هدفشان که حضور در لیگ قهرمانان اروپا برسند. خود ونگر هم به این مسئله واقف است که تیمش با توجه به امتیازات از دست داده شانسی برای قرار گرفتن در بین ۳ تیم برتر لیگ جزیره در فصل جاری ندارد و به نوعی قافیه را به تیم‌های منچسترسیتی، یونایتد و چلسی واگذار کرده است. سانتی کازورلا، آرون رمزی، اولیویه ژیرو و سئاد کولاشیناک از غایبان سر شناس توپچی‌ها در این بازی هستند. حضور بازیکنانی، چون مسوت اوزیل، ناچو مونرئال و لورن کوشلینی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بازنشسته‌ها با کسب ۴۵ امتیاز در رتبه سوم رده بندی جای دارند. شاگردان کونته در ۸ بازی اخیر آمار خیره کننده ۶ پیروزی، یک تساوی و یک شکست را بر جای گذاشته اند و به نوعی از لحاظ فوتبالی در بهترین فرم ممکن شان قرار دارند. آبی‌های لندن که هفته جاری موفق شده بودند پس از مدت‌ها با جا گذاشتن شیاطین سرخ رده دوم را از آن خود کنند با پیروزی روز دوشنبه شاگردان آقای خاص مقابل دارودسته وازا در گودیسون پارک شاگردان مرد چشم تیله‌ای ایتالیایی دوباره به جایگاه سوم تنزل پیدا کردند و با توجه به رقابت شانه به شانه و نزدیکی که بین چلسی و منچستریونایتد برای کسب عنوان دوم وجود دارد آبی‌های لندن امیدوارند با کسب ۳ امتیاز بیرون از خانه مقابل آرسنال سخت کوش بار دیگر عنوان را از چنگ یونایتد در بیاورند و با انگیزه بیشتری نیم نگاهی به کم کردن اختلاف ۱۷ امتیازی شان با سیتزن‌ها که با سرعت نور قدم بر می‌دارند، برسند. بعید است که پسران گرسنه با کارگردانی مرد چشم تیله‌ای ایتالیا بتوانند عملیات غیر ممکن را به ممکن تبدیل کنند  عجیب‌ترین قهرمانی قرن را رقم بزنند و نامشان را در صفحه تاریخ ماندگار کنند. چرا که آنتونتو کونته هم معتقد بود  سیتزن‌ها با اختلافی که با دیگر رقیبان ایجاد کرده اند عملا آن‌ها بختی برای دبل کردن قهرمانی در لیگ ندارند و بهتر است تمام تمرکزشان را روی کسب مقام نایب قهرمانی معطوف کنند. داوید لوئیز و چارلی موسوندا از غایبان این بازی هستند.

در هشت تقابل اخیر ۲ تیم، آبی‌های لندن چهار پیروزی و توپچی‌ها هم ۲ برد را در کارنامه بر جای گذاشته اند و ۲ دیدار دیگر هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در مجموع این دیدار‌ها چلسی ۱۱ و آرسنال ۷ گل وارد دروازه یکدیگر کرده اند و احتمالا در بازی امشب با توجه به نیازمبرم هر ۲ تیم به کسب پیروزی بازی زیبا و تماشاگرپسندی را شاهد خواهیم بود. در ۱۹۲ رویارویی قبلی، ۷۵ پیروزی از آن آرسنال، ۶۲ بار چلسی و ۵۵ بازی با تساوی پایان یافته است.

 

ترکیب احتمالی:

*آرسنال: چک، ژاکا، کوکلین، سانچس، مصطفایی، لاکازته، کوشیلنی، کولاسیناچ، ایوبی، چمبرز و بیرین

*چلسی: کورتوا، آلونسو، کیهیل، ویلیان، درینک‌واتر، کانته، موراتا، موزس، پدرو، رودیگر و آزپلیکوئتا

بیشتربدانیم:

*چلسی در ۴ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*آرسنال در ۱۶ بازی از ۱۷ بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

*چلسی در ۱۲ بازی از ۱۳ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار