شریفی بلخابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پروژه انتقال داعش به افغانستان جدی است/ برنامه مشخصی برای صلح با طالبان وجود ندارد

نماینده سرپل در پارلمان افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش فعالیت های جدی در افغانستان دارد.

پروژه انتقال داعش به افغانستان جدی است/ برنامه مشخصی برای صلح با طالبان وجود ندارد«محمد حسن شریفی بلخابی»، نماینده ولایت سرپل در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه تروریستی داعش فعالیت های جدی در افغانستان دارد و آنچنان که برخی از مسئولین دولتی می گویند نابود نشده است.

وی در خصوص زمزمه های تاسیس دفتر سیاسی طالبان در کابل اظهار داشت: مساله مصالحه با طالبان موضوعی است که بالاخره باید صورت بگیرد و طرف های قضیه نیز برای این منظور تلاش می کنند اما بحث تاسیس دفتر سیاسی طالبان در کابل بستگی به این دارد که این گروه چه مقدار برای صلح آمادگی دارند.

شریفی بلخابی افزود: وقتی می توانیم بگوییم که طالبان می تواند در کابل دفتر داشته باشد که یک برنامه و پروسه مشخصی در رابطه با بحث صلح وجود داشته باشد؛ یعنی مثل گذشته نباشد که یک برنامه صلح بی نتیجه و بدون اثر راه بیفتد که جز ضایع کردن وقت چیز دیگری به همراه نداشته باشد.

نماینده ولایت سرپل در پارلمان افغانستان تاکید کرد: صلح و مصالحه تنها آرزوی مردم افغانستان است اما این کار باید با برنامه انجام شود نه به صورت نامشخص و بی نتیجه.

محمد حسن شریفی بلخابی با اشاره به فعالیت های داعش در افغانستان بیان داشت: گروه تروریستی داعش فعالیت های جدی در افغانستان دارد و آنچنان که برخی از مسئولین دولتی می گویند نابود نشده است. در روزهای گذشته حملات هوایی علیه این گروه در جوزجان، کنر و ولسوالی خوگیانی داشته ایم اما این گروه فعالیت های خود را گسترش داده است و هفته گذشته نیز با حمله به یک مرکز فرهنگی و دینی جان 50 هموطن ما را گرفت.

وی عنوان کرد: گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی، شمال، ولایت های جوزجان، فاریاب، سرپل، ننگرهار، نورستان، کنر، ولسوالی خوگیانی و حتی در کابل که مرکز حکومت است فعالیت دارد و تاکنون حملات سنگینی را انجام داده است. ما امیدواریم که حکومت افغانستان  صادقانه و پر تلاش در امر مبارزه با تروریسم و داعش تلاش کند.

 نماینده ولایت سرپل در پارلمان افغانستان در پایان این گفتگو به پروژه انتقال داعش به افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه پروژه انتقال داعش به افغانستان وجود دارد و امروزه می بینیم اتباع خارجی ازبکی، الجزایری، چچنی، ترکمنستانی و فرانسوی به شمال افغانستان انتقال پیدا کرده اند. این یک موضوع جدی است و موجب نگرانی مردم کشور ما شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار