سخنگوی ستاد بودجه مطرح کرد؛

عیدی سال ۹۷ کارمندان و بازنشستگان، ۹۳۰ هزار تومان/تقویت حمل‌ونقل عمومی برای جبران گرانی بنزین

باقری گفت:با توجه به رشد ۱۰ درصدی حقوق در سال ۹۷، عیدی کارمندان و بازنشستگان، معادل ۹۳۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

840 هزار نفر سال آینده وارد بازار کار می‌شوند/تقویت حمل‌ونقل عمومی برای جبران گرانی بنزینبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر باقری سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷ امروز (چهارشنبه) در اولین نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نگاه دولت و مجلس ایجاد ثبات اقتصاد کلان و ایجاد فضا برای سرمایه گذاری در آینده است. این در حالی است که تبصره ۱۸ موضوع بسیار مهمی را در حوزه اشتغال پیگیری می کند.

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، گفت: معادل ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال جمع در نظر گرفته شده برای اشتغال از منابع عمومی بودجه ۹۷ دولت است؛ بر این اساس آنچه در تبصره ۱۸ نوشته شده است، به نحوی است که ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی، ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، ۳۵ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی و بازارهای مالی و ۶ هزار میلیارد تومان از الباقی منابع مالی قانون اشتغال روستایی و عشایری و ۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال حمایتی است که این ها منابعی است که برای تبصره ۱۸ در سال آینده قرار داده شده ولی باید توجه داشت که این منابع، به صورت اهرمی وارد اقتصاد شده و نقش آن می تواند کمک به آموزش، یارانه دستمزد یا مواردی از این دست باشد.

*۸۴۰ هزار نفر سال آینده وارد بازار کار می‌شوند

باقری با بیان اینکه مجموعه اقدامات دولت در سال ۹۶ توانسته ۷۹۵ هزار شغل ایجاد کند و نرخ بیکاری را یک واحد درصد، کاهش دهد، افزود: متوسط نرخ بیکاری کشور در ۶ ماهه امسال ۱۲.۲ درصد بوده که در این بین نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان حدود ۲۰درصد است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۸۴۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند.

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، با بیان اینکه دولت در کنار فضای اشتغال در نظر گرفته شده در تبصره ۱۸ قصد دارد که چند محور دیگر را دنبال کند، گفت: بهبود حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری در راستای کاهش آلایندگی و بهینه سازی مصرف سوخت حائز اهمیت است و بنابراین محور اصلی ایجاد شغل، در حوزه حمل و نقل دیده شده است.

وی تأکید کرد: فضای تبصره ۱۸ ضمن اینکه به بحث اشتغال می‌پردازد، برخی از محور‌های مهم تأمین مسکن در بافت روستایی، مسکن اجتماعی و بافت فرسوده را هم پوشش می‌دهد.

باقری با بیان اینکه به دنبال ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر هستیم، گفت: در حوزه کشت گلخانه ای و ماهی در قفس، کار را پیش برده ایم؛ بر این اساس در حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، اشتغال خرد و حمایتی، صنایع کوچک و خوشه های صنعتی و طرح های نیمه تمام صنعتی رسته‌هایی است که برای ایجاد اشتغال استخراج شده و تسهیلات و منابع مالی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز اشتغالزایی پیش‌بینی شده است و برآورد ما این است که با ۲۰۰ هزار واحدی که قرار است در سال آینده ایجاد کنیم، به ۳۰۰ هزار شغل خواهیم رسید. 

وی اذعان داشت: در بافت‌های فرسوده ۶۸۰۰ میلیارد تومان پول مورد نیاز است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت می‌کند و آن را اهرمی برای اعطای تسهیلات قرار خواهد داد.

باقری گفت : نرخ سود تسهیلات ۵ درصد و مبلغ وام نیز ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

* نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، افزود: همراه با گرانی بنزین، تقویت حمل‌ونقل عمومی را در بودجه بندی سال ۹۷ مورد توجه قرار داده‌ایم، به طور مثال حدود ۲ میلیون وسیله برای جایگزینی  ون، وانت و کامیون‌های قدیمی، حدود ۱۵ هزار تاکسی درون شهری تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، همچنین ساخت دستگاه‌های حمل و نقلی ۹۴ هزار تایی می‌تواند حدود ۴ هزار شغل ایجاد کند.

وی درباره بودجه عملیاتی گفت: از سال ۹۷ بودجه کشور عملیاتی خواهد بود و بر اساس عملکردی که تاکنون وجود داشته، تخصیص بودجه صورت گرفته و در سال آینده نیز این نظارت به این نحو ادامه خواهد یافت و نظارت به صورت مشخصی پیش خواهد رفت.

باقری با اشاره به ساز و کارهای ایجاد شده جهت به‌کارگیری منابع در ایجاد اشتغال جوانان بیان کرد: انتخاب طرح‌ها و محورها به تفکیک استان‌ها مشخص شده است به طوری که در دو سال اخیر ستاد اقتصاد مقاومتی پروژه‌های مربوط را برای ایجاد اشتغال افراد به طور کامل شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن برنامه، روش‌های اجرایی و نظارت بر آن پیش‌بینی می‌شود که منابع در نظر گرفته شده به اهداف اصلی دست یابد به طوری که شاهد اتفاق نامیمون سال‌های 95 و 96 در هدر رفت منابع در نظر گرفته شده نباشیم.

* ۷هزار میلیارد تومان برای حمایت از فقرا

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، با اشاره به اینکه 7 هزار میلیارد تومان برای حمایت از فقرا در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است، گفت: در چند روز گذشته جلساتی با کمیسیون تلفیق برگزار شد، اما تعامل دولت با مجلس در دست چگونگی هدف‌مندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی ملاک عمل خواهد بود.

باقری با اشاره به اینکه 4 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه به حمایت از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است، افزود: در سال 96 برای حمایت از فقرا پرداخت یارانه نقدی به اعضای کمیته امداد چند برابر افزایش یافته است به طوری که یارانه نقدی یک خانواده یک نفره از 95 هزار تومان به 195 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از فقر مطلق یکی از سیاست‌های دولت به شمار می‌رود، بیان کرد: 3 هزار میلیارد تومان مابقی منابع هدفمندی، به خانوارهای زیر خط مستمری بگیر تعلق می‌گیرد.

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، با اشاره به اینکه بحث‌های مختلفی برای حذف یارانه نقدی برخی دهک‌های خانوار مطرح است، گفت: به نظر می‌رسد که تعاملات در بخش‌های مختلف حذف یارانه نقدی تا هفته آینده مشخص شود.

* یک بام و دو هوایی اصلاح حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده و تصویب این موضوع بر اشتغال گفت: در تعامل با مجلس این احتمال وجود دارد که بر سر افزایش قیمت حامل‌های انرژی به توافق نرسیم و از این رو 17 هزار و 400 میلیارد تومان منبع ایجاد اشتغال از بودجه عمومی تأمین خواهد شد.

باقری با اشاره به آخرین وضعیت سهمیه بندی بنزین در بودجه سال آینده، بیان کرد: بحث دو نرخی بودن بنزین در مجلس مطرح است، اما تا پایان جمع بندی آن در مجلس نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این باره داشت ضمن آنکه تک نرخی و دو نرخی بودن بنزین هر کدام ضررها و فایده‌هایی خواهند داشت.

*پیشنهاد ۹۳۰ هزار تومان عیدی کارمندان و بازنشستگان

سخنگوی ستاد بودجه سال ۹۷، گفت: عیدی سال ۹۷ بر اساس مصوبه دولت تعیین می شود، ولی با توجه به رشد ۱۰ درصدی حقوق در سال ۹۷، عیدی کارمندان و بازنشستگان، معادل ۹۳۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام /

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۶
با10 سال جبهه و موج گرفته گی در تهران1500هزار تومن حقوق و930هزار تومن هم عیدی سال اینده. واویلا
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۶
با10 سال جبهه و موج گرفته گی در تهران1500هزار تومن حقوق و930هزار تومن هم عیدی سال اینده. واویلا
Netherlands
Hossin
۱۴:۵۷ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عالی
Netherlands
Hossin
۱۴:۵۷ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۶
مگم کاش به جای این عیدی یه فکری برا رتبه بندی نیروهای خدماتی آموزش و پرورش می کردین چون با این وضع و اوضاع این عیدی جواب بدهی هامونم نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
عیدی سال دیگه۹۳۰تومنه.امسال ۸۷۰ تومنه.لطفا با دقت بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۳ دی ۱۳۹۶
تورم ده درصد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
حالا این عیدی رو به کارمندها دادید بفیه مردم از جمله کارگرها، راننده ها،زنان بی سرپرست و ... می خواهید چکار کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
کارمندها دیگه باید گدایی کنند بویژه بازنشیتها خدا به دادشان برسد .چرا برخی 30تا40میلیون میگیرند آخه اختلاف چقد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
همین مبلغ برای امسال کم هست چه برسه به سال بعد!!!!!
امسال ظاهرا 845 هزار تومان هست. این رشد ده درصدی با توجه به این همه گرونی
Germany
هوشنگ
۱۹:۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
با این مبلغ عیدی چه می کنند کارمندان ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اگه بنزین گرون بشه همه چی گرون میشه
Germany
Amir
۱۸:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
دولت میگه امسال795هزار شغل ایجاد کرده ولی من سه تا برادر بیکار دارم، تازه ما عضو خانواده شاهد هم هستیم ولی سه تا داداش متاهل بیکار دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
حالا کی عیدی رو میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
لطفا با كلاهبرداران كارت به كارتي كه به بهانه برنده شدت مردم در قرعه كشي هاي راديويي حساب مردم بدبخت راخالي ميكنن برخورد جدي نماييد
Kuwait
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
چه طوری میخواهید افراد بیکارراوارد بازارکارکنید؟؟!!آیا بااین روش که آگهی استخدام بگذارید وبرای هررشته یک تا دونفر آن هم بیشتر ازمردان وحتما باشرایط سنی پایین باشد ؟؟!!!!که نهایت بی عدالتی است ،؟!!ا الان افرادی که از چندسال پیش فارغ لتحصیل شدند ،سنشان بالای سی سال رفته ؟؟!!آیا به آنها هم کارمیدید؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
سلام لطفاب فکر کسانی ک تحت حمایت هیچ نهادی نیستند هم باشید خانواده های پر جمعیتی ک تنها بادرآمد پدرخانواده تامین میشود ک البته همان پدر هم شغلش آزاداست لطفا پیگیری کنید واقعا بااین مخارج زیادزندگی برایمان سخت است ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
این اعداد عجیب برا عیدی چیه ؟ یه عدد رندی در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اگه قیمت اتوبوس و مترو زیاد شه ما چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
با این پول تو این گرونی شب عید چیکار میشه کرد
Germany
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
هر ساله با افزایش قیمت سوخت تقویت حمل و نقل عمومی مطرح میشه تروخدا بفکر مردم باشید ما مردم دیندار و وطن پرست خوبی داریم شما مسئولین کمی با دلسوزی و کارشناسانه با اقتصاد مردم برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
سلام
وااااااااااااااااااااااااااای منو این همه خوشبختی محاله، حس می کنم که دنیا بهم رو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
برای جبران گرانی بنزین حمل و نقل به درد مردم نمیخوره. با گرون شدن بنزین همه چیز گرون میشه.
Seychelles
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
الان بیکارانی که نه کار دارن نه درآمد، عیدو چکار کنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
ممنونم نظری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
کاپشن ایرانی دونه ای ۴۰۰ هزار تومن. تخم مرغ شونه ای ۲۰ هزار تومن. اونوقت باید با ۹۳۰ هزار تومن عیدی این خرجا جور درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶
تورم اقلام خوراکی و مصرفی مردم سی درصده نه ده درصد مردم کج و سیمان اهن نمیخورن تو این چند سال قیمتها چندین برابر شده اونوقت عیدی پنجاه صدتومن شرایط سخت مردم و مردم خوب و صبوری داریم حقشون این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اخه چرا بنزین رو گرون کردید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۵۷ ۱۳ دی ۱۳۹۶
آخرم قصد گرون کردن بنزینو دارید
خدا به داد ما کم در آمدا برسه
دیگه سال 97 کم میاریم جدا
:(((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
کارمندان زیر خط فقر هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
واقعا میدن به همه کارمندا این مقدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
گرون کردن بنزین یعنی شکستن کمر مردم یعنی تورم یعنی طلاق و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
مطمئنید همین مبلغ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
به به 930 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
خوب حتما قیمتشم گرونتر میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
واقعا چقد خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
930 تومن برای همه کارمندان همین مبلغ هست؟
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۶
حتما قیمت حمل و نقل عمومی هم گرون میشه
آخرین اخبار