ایران‌زمین/ 124

مُهر؛ شهرستانی چندین هزار ساله + تصاویر

شهرستان مُهر که در استان فارس قرار گرفته است، قدمتی چندین هزار ساله دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مُهر نام شهرستانی است که در استان فارس قرار گرفته است. این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان لامرد، از شمال غرب به شهرستان فراشبند، از غرب به شهرستان جم و از جنوب و غرب به شهرستان‌های پارسیان و عسلویه محدود می‌شود.

مُهر؛ شهرستانی چندین هزار ساله

بنا بر این گزارش، شهرستان مُهر قدمتی چندین هزار ساله دارد. این شهرستان دربرگیرنده ۵ شهر با نام‌های مُهر، اسیر، گله‌دار، وراوی و خوزی است. از جاذبه‌های تاریخی شهرستان مُهر می‌توان به تمب بت، حمام وراوی، استودان‌های خوزی، مسجد جامع اسیر، چاه شرف، قبرستان قدیمی زیغان، تنگ فاریاب، مسجد جامع فال و قلعه تاریخی دیلا اشاره کرد.

مُهر؛ شهرستانی چندین هزار ساله


شایان ذکر است؛ تمب بت یکی از آثار باستانی بازمانده از کاخ‌های هخامنشیان است که در بخش اسیر شهرستان مُهر واقع شده است. معماری این اثر باستانی شباهت بسیاری به معماری تخت جمشید دارد.

مُهر؛ شهرستانی چندین هزار ساله


گفتنی است؛ گیاهانی، چون بادام کوهی، بنه، انجیر، گون، ساری سولماز، شکر تیغال، قیچ، قره گز، بارهنگ، تنگرس، انار شیطان و گزوناترک در شهرستان مُهر می‌رویند.

این شهرستان زیستگاه حیواناتی، چون شغال، کفتار، خرگوش کل (بزکوهی)، روباه، گرگ، تیهو، کبک، بلبل، کلاغ، کبوتر، گنجشک، جغد، باز شکاری، دم جنبانک، شاهین و عقاب است.


انتهای پیام/

 

شهری زیبا در استان فارس را بشناسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار