همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید آقا علی نژاد

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آقا علی نژاد از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را بخوانید:

شهید اکبر آقا علی نژادچیانه در سال 1326 در روستای چیان نقده در خانواده ای فقیر و مذهبی چشم به دنیا آمد و به علت فقر و محرومیت نتوانست به کسب تحصیل بپردازد ناچار یار و یاور پدر شد.

در انقلاب شکوهمند اسلامی به صف مردم خروشان و فریاد گو پیوست،فقر و محرومیت آن چنان خانواده وی را در تنگنا قرار داده بود که شهید اکبر آقا علی نژاد نتوانست همپای نونهالان و کودکان روستا به مدرسه برود.

دستان ظریف و کودکانه اش بر اثر کار و کوشش در مدرسه پینه بسته بود روز ها و سال ها بر آمد و سپری شد و شهید نضج گرفت و رشد نمود تا اینکه طوفان انقلاب وزیدن گرفت و اقشار مختلف مردم به امواج موّاج و خروشان دریای انقلاب پیوستند.

شهید از نخستین جوانان روستا بود که به تظاهرات و راهپیمائی ها روی آورد. چنین بود تا ملت ستمدیده و رنج کشیده ایران کاخ ستمشاهی را واژگون کردند و سلسله استبدادی پهلوی را در هم کوبیدند.

شهید همراه دیگر جوانان غیور منطقه جهت پاکسازی ضد انقلاب و ختم غائله آذربایجان غربی به گروه جوانمردان ژاندارمری پیوست و در گروهان های پاکسازی خدمت نمود؛بعد از تشکیل واحد بسیج مستضعفین وارد بسیج سپاه نقده شد، پس از چندی وارد تدارکات شد اما از آن جائی که جانبازی در راه حق بود مجدداً خدمت در پایگاه و رو یا رویی با ضد انقلاب خود فروخته را انتخاب نمود و به پایگاه دربند منتقل شد و در محور شهید مولود کیانی خدمت را آغاز کرد و وارد گروه ضربت شد و شب و روز در کوه و دشت سینه مردانه اش را سپر بلا نمود.

سپس برای ابراز رشادت به منطقه سرشاخان اعزام گردید و سرانجام در تاریخ 22/5/65 در منطقه یاد شده با مزدوران درگیر شد و بعد از ستیزی بی امان و ابراز رشادت ها و شجاعت های کم نظیر پیکر پاکش هدف گلوله خصم قرار گرفته و پیکر مطهرش به همراه 21 تن از همرزمانش تشبیع و در گلزار شهدای نقده به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اکبر آقا علی نژادچیانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.