وزیر دفاع پاکستان:

نمی گذاریم آمریکا جنگ افغانستان را به داخل پاکستان بکشاند

وزیر دفاع پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ علیه این کشور گفت: اجازه نمی دهیم آمریکا جنگ افغانستان را به داخل پاکستان بکشاند.

نمی گذاریم آمریکا جنگ افغانستان را به داخل پاکستان بکشاند به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «خرم دستگیر»، وزیر دفاع پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ علیه این کشور گفت: اجازه نمی دهیم آمریکا جنگ افغانستان را به داخل پاکستان بکشاند.

وی ضمن محکوم کردن اتهامات اخیر ترامپ اعلام کرد: آمریکا هیچ کمک مالی به‌ پاکستان نداشته است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین اظهار داشت: ترامپ اگر مدعی است که دولت آمریکا ۳۳ میلیارد دالر به‌ پاکستان کمک‌ کرده است، باید فهرست تمام کمک‌های انجام شده را به طور مستند ارائه کند. 

خرم دستگیر افزود: جنگیدن برای تامین امنیت افغانستان درون خاک پاکستان سبب نا‌امنی کشور ما می‌شود و به‌ همین دلیل به‌هیچ عنوان اجازه چنین اقدامی را به آمریکا نخواهیم داد. 

او با اشاره به‌ ظرفیت‌های بالای دفاعی ارتش پاکستان گفت: هر کس بخواهد برای ما خطر ایجاد کند با وی مقابله خواهیم کرد. 

قابل یادآوری است که ترامپ در اولین روز سال 2018 میلادی در پیامی توئیتری با انتقاد شدید از پاکستان نوشت: «ایالات متحده در ۱۵ ساله گذشته احمقانه بیش از ۳۳ میلیارد دالر به پاکستان مساعدت کرده است و آنان (پاکستان) جز دروغ و نیرنگ به آنها چیزی نداده و رهبران امریکا را احمق فرض کرده اند.»

اندکی پس از اظهارات ترامپ، خواجه محمد آصف، وزیر خارجۀ پاکستان نیز در پیامی توئیتری نوشت: به زودی جهان را از حقیقت با خبر خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار