پس از فعال شدن خط تلفن قرمز، نخستین تماس تلفنی میان دو کره برقرار شد

با فعال شدن خط تلفن مرزی میان کره شمالی و کره جنوبی، پس از مدت‌ها نخستین تماس تلفنی میان مقامات دو کشور برقرار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت اتحاد کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد افسران رابط کره جنوبی و کره شمالی نخستین تماس تلفنی دو کشور را پس از فعال شدن خط تلفن مرزی در «پانمونجوم» برقرار کردند.

یکی از مقامات ارشد وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد پس از فعال شدن خط تلفن مرزی میان دو کشور، افسران رابط سئول و پیونگ یانگ در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کره جنوبی، این تماس تلفنی رأس ساعت 15:30 به وقت محلی (6:30 به وقت گرینویچ) برقرار شد. در این تماس تلفنی دو طرف عملکرد صحیح دستگاه تلفن و فکس را تایید کردند. هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این تماس تلفنی منتشر نشده است.

اوایل روز چهارشنبه یکی از مقامات ارشد پیونگ‌یانگ اعلام کرد کیم جونگ اون دستور بازگشایی خط تلفن مرزی میان کره شمالی و کره جنوبی را پس از مدت‌ها برای آغاز مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی صادر کرده است. این اقدام با استقبال کره جنوبی مواجه شد.

روز گذشته وزارت اتحاد کره جنوبی پیشنهادی را در خصوص آغاز مذاکرات میان دو کشور در 9 ژانویه در خصوص حضور ورزشکاران کره شمالی در رقابت های المپیک زمستانی در قبال ایجاد منطقه غیرنظامی در «پانمونجوم» مطرح کرد. با این حال نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، اعلام کرد واشنگتن امکان آغاز هیچ مذاکره ای را میان کره شمالی و کره جنوبی به رسمیت نخواهد شناخت؛ مگر اینکه تمامی فعالیت های تسلیحات هسته ای در شبه جزیره کره ممنوع اعلام شود.

 انتهای پیام/

برقراری نخستین تماس تلفنی میان دو کره پس از فعال شدن خط تلفن مرزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار