آصفی: ایرانی‌ها با چشم باز بلیت جام جهانی تهیه کنند/ از استعفایم حرفی نمی‌زنم

مشاور فدراسیون فوتبال در امور بین الملل گفت: ایرانی‌هایی که قصد دارند بلیت جام جهانی ۲۰۱۸ را بگیرند، باید با چشم باز تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا آصفی مشاور فدراسیون فوتبال در امور بین الملل در گفت و گو با رادیو درباره آخرین اقدامات ستاد هماهنگی جام جهانی 2018 اظهار کرد: 2 اولویت وجود دارد. اولویت اول، اعزام و نحوه بلیت‌فروشی با توجه به محدودیت‌هایی که در داخل وجود دارد، است. به‌جز افرادی مثل تاجرها، اکثر ایرانی‌ها کارت اعتباری ندارند. البته این موضوع شامل ایرانی‌های خارج از کشور نمی‌شود. تلاش می‌کنیم که مشکل ایرانیان عزیز داخل کشور که کارت اعتباری ندارند، حل شود. در همین راستا سایتی را باز کردیم که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بلیت‌های جام جهانی 2018 را دریافت کنند.

آصفی ادامه داد: اولویت دوم کارهای فرهنگی است. تلاش می‌کنیم هنر، تمدن و فرهنگ بالای ایران و ایرانی را در این مسابقات به نمایش بگذاریم. به همین دلیل با وزرات خارجه، وزارت ارشاد، وزارت ورزش و سفارت ایران در مسکو هماهنگی‌هایی انجام شده که حداکثر استفاده را از جام جهانی داشته باشیم. برخی از کارهای فرهنگی دیگر که در آینده نزدیک باید به آنها برسیم، تبلیغات و رسانه‌هاست.

 کمتر از 22 هزار بلیت جام جهانی به فروش رسیده است

او در واکنش به فروش رفتن 22 هزار عدد از بلیت های جام جهانی تصریح کرد: این آمار درست نیست و خیلی کمتر است.

 ایرانی ها با چشم باز بلیت جام جهانی را تهیه کنند

مشاور فدراسیون فوتبال در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات فروش بلیت جام جهانی برزیل دوباره تکرار می شود اضافه کرد: امروز فقط قرار است راجع‌ به جام جهانی صحبت کنیم؟ بعضی آژانس‌ها ادعاهایشان درست است. شاید آنها افرادشان را هدایت کردند و توانستند مجوز اعزام تماشاگر بگیرد. من در مقام قضاوت نیستیم که بگویم کدام آژانس راست می‌ گوید و کدام راست نمی‌گوید. ایرانی‌هایی که می‌خواهند بلیت جام جهانی 2018 را بگیرند، باید با چشم باز تصمیم‌گیری کنند.

 کی روش باید حریفان تدارکاتی را معرفی کند

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی برای جام جهانی روسیه بیان کرد: کی‌روش باید تیم‌هایش را معرفی کند و خواسته‌هایش را اعلام کند. فدراسیون هم از ظرفیت خودش و دوستان وزارت خارجه استفاده می‌کند. بعضی تیم‌ها اعلام آمادگی کردند که یا در ایران و یا در اروپا با تیم ملی ملی ما بازی کنند، اما باید قطعی شود.

 دیر خسته می شوم!

صفی در واکنش به این سوال که آیا از کار خود خسته شده اید خاطر نشان کرد: من آدمی هستم که دیر خسته می‌شوم، مگر اینکه اشکالات دیگری به وجود بیاید.

 دوست ندارم از استعفا چیزی بگویم

او درباره استعفایش گفت: فعلاً صحبت می‌کنیم. هنوز نمی‌دانم چه می‌شود. من دوست ندارم در مورد دلایل این استعفا حرف بزنم، چون هیچ‌وقت عادت نداشتم راجع‌به مسائل شخصی در رسانه‌ها صحبت کنم، در هیچ مورد این کار را انجام نمی‌دهم. الان با تاج در حال گفت‌وگو هستیم و باید ببینیم چه می‌شود.

 بیشتر پول های بلوکه شده آزاد شد

آصفی درباره میزان آزاد شدن پول های بلوکه شده فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر این پول‌ها را گرفتیم، مگر پول‌هایی که زمان بندی‌اش هنوز فرا نرسیده باشد. به‌خاطر ندارم که به‌صورت دقیق چند درصد را گرفتیم، اما درصد زیادی از آن را گرفتیم.

 منع دیپلماتیک برای رویارویی با تیم های اروپایی وجود ندارد

مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی منعی برای برگزاری دیدار با تیم‌های اروپایی دارد اضافه کرد: به‌لحاظ دیپلماتیک منعی نداریم اما به‌هر حال همه چیز حساب و کتاب دارد. فیفا رنکینگی دارد و ما اگر بخواهیم با تیم‌های بالاتر از خودمان در رنکینگ بازی کنیم، باید پول بدهیم. تیم‌های قدرتمند پول می‌خواهند. فدراسیون اگر حمایت شود و پول داشته باشد، این بازی‌ها را برگزار می‌کند، حدالمقدور این کار را می‌کند، اما باید بپذیریم که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی اولویت و برنامه‌هایی برای خودشان دارد. من مانعی برای برگزار نشدن بازی تدارکاتی نمی‌بینم، مگر 2 چیز؛ یک موانع مالی و مادی و 2، زمان‌بندی و موانع تایمی. برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی به هیچ وجه مانع سیاسی نداریم، اما فدراسیون در تنگنای جدی است. باید بودجه تامین شود و همه کمک کنند. فدراسیون هم باید باشد و این نکته‌ای است که نمی‌شود آن را کتمان کرد.وزیر ورزش همه تلاشش را برای حمایت از تیم ملی انجام می‌دهد.

مسئول ستاد هماهنگی برنامه ریزی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: چند وقت پیش وزیر جلسه‌ای گذاشت که جلسه خوبی هم بود و بحث‌های مختلفی مطرح و به همه مسائل رسیدگی شد. در این جلسه که از دستگاه‌های مختلف حضور داشتند،‌ وزیر تاکید کرد که همه‌جوره از تیم ملی حمایت می‌کند. وزارت ورزش و شخص آقای وزیر هم تاکید داشتند که جام جهانی به بهترین شکل برگزار شود. وزیر، وزارت خانه و حتی سازمان‌های دیگر که می‌توانند کمک کنند، باید بکوشند که مشکلات به حداقل برسد. نمی‌گویم تمام شود، اما به حداقل برسد.

با وزارت خارجه رابطه نزدیکی داریم

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در واکنش به صحبت‌های مهدی تاج که گفته بود با وجود آصفی مشکلی برای برگزاری بازی‌های دوستانه نداریم گفت: نمی‌دانم، این سوال باید از خود آقای تاج پرسیده شود. با وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها رابطه خوبی داریم. ما برای بازی مشکل نداریم، اما اولاً کادر فنی باید به‌هنگام بگوید، نه دقیقه آخر تا ما هم بتوانیم هماهنگی‌های لازم را انجام بدهیم و دوماً امکانات مالی اجازه بدهد. دستگاه دیپلماسی می‌تواند کمک کند، اما نمی‌تواند پولش را بدهد.

صلاحیت اظهار نظر در ابعاد فنی ندارم

او در واکنش به سوال دیگری راجع به اینکه آیا بازی با لیبی می‌تواند چیزی به فوتبال ایران اضافه کند؟ گفت: من که نباید این را بگویم. کادر فنی باید بگوید. وقتی کادر فنی می‌گوید با لیبی بازی کنیم، حتماً فکر می‌کند یک چیزی به تیم ملی اضافه می‌کند. من صلاحیت اظهار نظر در ابعاد فنی را ندارم، همان‌طور که کادر فنی صلاحیت اظهار در حوزه غیر فنی را ندارد.

 شفر شوک خوبی برای استقلال بود 

آصفی در خصوص تغییر و تحولات این تیم عنوان کرد: آمدن شفر شوک روحی خوبی بود. منصوریان هم خوب کار کرده بود، اما شاید زمان می‌خواست. آمدن شفر مثبت بود و شوک خوبی به تیم داد.

 انتهای پیام/

 اظهارات آصفی درباره وضعیت فوتبال در راه جام جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار