کاهش مرگ و میر حوادث رانندگی در مازندران

تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری مازندران ۱۲ درصد کاهش داشت.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری مازندران ۱۲ درصد کاهش داشت، گفت: در راستای کاهش حوادث رانندگی و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در معابر درون شهری، برابر آمار‌ها در ۹ ماه امسال شاهد کاهش ۱۴ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: بیشترین آمار حوادث رانندگی در  معابر عمومی را راکیان موتور سیکلت با ۳۵ درصد و عابران پیاده با ۲۹ درصد تشکیل می‌ دهند.

سردار میرفیضی با اشاره به اقدامات ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در برخورد با تخلفات راهور از افزایش ۲۰ درصدی برخورد با خودرو‌های متخلف و ۴ درصدی برخورد با موتور سیکلت‌های مختلف خبر داد و گفت: در حوزه اعمال قانون شاهد افزایش ۱۵ درصدی و در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز شاهد افزایش ۱۲ درصدی برخورد‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در حوزه ضبط گواهی نامه رانندگان متخلف شاهد افزایش ۶۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم، افزود: در طول سال جاری بیش از ۳۲۵ فقره گواهی نامه رانندگانی که دارای ۳۰ نمره منفی بودند، ضبط شد.

سردار میرفیضی عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را از جمله عوامل مهم بروز حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری اعلام کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها و مدرسه به عنوان دو نهاد اجتماعی مهم در جامعه در راستای آموزش و فرهنگ سازی برای پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش کشته شدگان این حوادث، افزود: آموزش فرهنگ ترافیک نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی در جامعه دارد.

انتهای پیام/ م

کاهش ۱۲ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در معابر عمومی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.