کاهش بی‌سابقه سطح بیکاری در آلمان

آمار‌های دولتی منتشر شده نشان می‌دهد نرخ بیکاری در آلمان به پایین‌ترین سطح خود در ۲۷ سال گذشته رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمارهای رسمی روز چهارشنبه نشان دادند نرخ بیکاری در آلمان در ماه دسامبر سال 2017، کاهش بی‌سابقه‌ای داشته و به پایین ترین سطح خود در تاریخ این کشور رسیده است. به این ترتیب، علی‌رغم بحران‌های سیاسی در برلین، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا سال نوی میلادی را با قدرت در بخش مالی و اقتصادی آغاز کرده است.

اداره فدرال اشتغال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد در ماه دسامبر، تنها 5.5 درصد از شهروندان این کشور، بیکار بوده اند. این پایین ترین سطح بیکاری از زمان اتحاد آلمان در سال 1990 به حساب می‌آید.

رئیس اداره فدرال اشتغال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازار کار در ماه دسامبر عملکرد بسیار مناسبی داشته است و شمار بیکاران از ارقام عادی برای این فصل کمتر بوده است و تقاضای شرکت‌ها برای کارگران جدید بیش از پیش شده است.»

با این‌ حال، گزارش‌های دیگری حاکی است نرخ بیکاری در ماه دسامبر در این کشور 5.3 درصد بوده است که با نرخ بیکاری در ماه گذشته آن، برابر است.

همچنین، این بیانیه نشان می‌دهد نرخ بیکاری در طی سال 2017 به طور میانگین در سطح 5.7 درصد، برابر با 2.5 میلیون بیکار، قرار داشته است. این پایین‌ترین سطح بیکاری از زمان اتحاد دوباره آلمان شرقی و غربی در سال 1990 محسوب می‌شود.

در این میان، گفته می‌شود محسوب نکردن نزدیک به یک میلیون مهاجر و پناهجو که در سال 2015 وارد آلمان شدند، می‌تواند یکی از دلایل آمار مربوط به کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در این کشور باشد.

از طرفی دیگر، این آمار نشان می‌دهد در سال 2017 نسبت به 27 سال گذشته، آلمان بیشترین تعداد افراد شاغل را داشته است به طوری که در سال گذشته میلادی، 44.3 میلیون نفر از شهروندان این کشور مشغول به کار بوده اند.

همچنین، تعداد افراد شاغل در آلمان در سال 2017، نسبت به سال پیش از آن، 1.5 درصد افزایش یافته است.

تقاضای بالا برای کالاهای آلمانی در خارج از این کشور و تقاضای داخلی قدرتمند که به دلیل وجود مصرف‌کنندگان و سیاست‌های سازنده بانک مرکزی اروپا ایجاد شده است، موجب شده است اقتصاد آلمان، بهبود یابد.

نتایج نظرسنجی‌ها درباره اعتماد مصرف‌کنندگان، کسب و کارها و سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد علی‌رغم دردسرهای پیش آمده برای آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به منظور ایجاد دولت ائتلافی در پی انتخابات ماه سپتامبر، این کشور سال‌های موفقیت آمیزی را پیش رو خواهد داشت.

یک تحلیلگر اقتصادی در این‌باره گفت: «کارمندان و افراد جویای کار خوش بینانه به سال نوی میلادی نگاه می‌کنند.»

وی افزود: «من نشانه‌ای مبنی بر تغییر رویه در این رشد اقتصادی آلمان در آینده نزدیک نمی‌بینم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار